Kulig jest wyścigiem połączonym z dodawaniem i odejmowaniem w zakresie 9. Zatrzymanie się pionka na polu z liczbą nie powoduje automatycznego przesunięcia się o jej wartość. W następnej kolejce musi za to przesunąć pionek o tyle pól ile wynosi suma oczek na kostce i liczby z pola. W przypadku, gdy liczbą jest -1 to zamiast dodawać musi od wyniku rzutu kostką odjąć 1.
Liczba graczy:
- dowolna (najlepiej 2-4)
Ta gra planszowa może służyć do nauki:
- przeliczania w zakresie 9
- dodawania w zakresie 9
- odejmowania w zakresie 6
- radzenia sobie z porażką
- historii
Ta gra planszowa wymaga dodatkowo:
- Pionki: 1 szt. dla każdego gracza
- Kostki: 1 zwykła
- Żetony/Karty: nie
Powiązane Święta kalendarzowe i wydarzenia:
- Światowy Dzień Śniegu (20 stycznia)
- Ogólnopolski Dzień Koni (30 kwietnia)
Zasady gry „Kulig”:
Na początku gracze ustawiają swoje pionki na polu z napisem „Start”. Zaczyna osoba, która wyrzuci najwięcej oczek na kostce.
W swojej kolejce gracz przesuwa pionek o tyle pól, ile oczek wypadnie na kostce. Zatrzymanie się pionka na polu z liczbą nie powoduje automatycznego przesunięcia się o jej wartość. W następnej kolejce musi za to przesunąć pionek o tyle pól ile wynosi suma oczek na kostce i liczby z pola. W przypadku, gdy liczbą jest -1 to zamiast dodawać musi od wyniku rzutu kostką odjąć 1. Wejście na pole z napisem „Meta” kończy grę (nawet jeśli gracz wyrzucił więcej oczek niż potrzeba na dotarcie na to pole).
W grze wykorzystano grafiki na licencji Public Domain CC0 z pixabay.com
GALERIA | |
Kategorie ogólne | Przedszkole |
Klasa/wiek | 5-6 lat, 6-7 lat, Klasa 1 |
Przedmiot | |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | gra planszowa |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | |
Przeznaczenie materiału | |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź