Materiał do wykorzystania podczas lekcji z przesiadką. Ta metoda aktywizująca jest uwielbiana przez uczniów, ponieważ w jej trakcie nie siedzą w ławkach, ale wędrują;) Ustawiamy ławki, najlepiej w podkowę. Na każdej ławce kładziemy jedno pytanie (treścią do dołu). Wyznaczamy czas na wykonanie zadania w zależności od klasy, najczęściej wystarcza minuta, a nawet pół minuty. Na hasło uczniowie odwracają kartki, czytają polecenie i udzielają odpowiedzi na karcie. Odwracają z powrotem kartkę z pytaniem tekstem w dół. Po upłynięciu czasu uczniowie przesiadają się np. zgodnie z ruchem wskazówek zegara i zabawa zaczyna się od początku.
Polecenia w materiale stworzone są na zasadzie odbicia lustrzanego, potrzebne więc będą lusterka, co będzie jeszcze bardziej uatrakcyjni zabawę!
W razie mniej licznych klas można powtórzyć rundkę wokół ławek lub wybrać pytania. W przypadku klas bardzo licznych lub gdy stawiamy na współpracę, uczniowie mogą pracować w parach.
Materiał zawiera 25 poleceń. Są to: wytłumacz znaczenie związku frazeologicznego, wskaż ten, którym można zastąpić podany związek lub wskaż związek o przeciwnym znaczeniu.
W zestawie znajdziesz również odpowiedzi do zadań i kartę odpowiedzi dla ucznia.
Brak recenzji
Używamy plików cookie, aby zapewnić prawidłowe działanie serwisu, analizować ruch i personalizować treści. Wybierz, na co się zgadzasz.
Dowiedz się więcej