Lekcja z przesiadką-związki frazeologiczne.

Materiał cyfrowy

Materiał do wykorzystania podczas lekcji z przesiadką. Ta metoda aktywizująca jest uwielbiana przez uczniów, ponieważ w jej trakcie nie siedzą w ławkach, ale wędrują;) Ustawiamy ławki, najlepiej w podkowę. Na każdej ławce kładziemy jedno pytanie (treścią do dołu). Wyznaczamy czas na wykonanie zadania w zależności od klasy, najczęściej wystarcza minuta, a nawet pół minuty. Na hasło uczniowie odwracają kartki, czytają polecenie i udzielają odpowiedzi na karcie. Odwracają z powrotem kartkę z pytaniem tekstem w dół. Po upłynięciu czasu uczniowie przesiadają się np. zgodnie z ruchem wskazówek zegara i zabawa zaczyna się od początku.

W razie mniej licznych klas można powtórzyć rundkę wokół ławek lub wybrać pytania. W przypadku klas bardzo licznych lub gdy stawiamy na współpracę, uczniowie mogą pracować w parach.

Materiał zawiera 25 poleceń. Są to: wytłumacz znaczenie związku frazeologicznego, wskaż ten, którym można zastąpić podany związek lub wskaż związek o przeciwnym znaczeniu.

W zestawie znajdziesz również odpowiedzi do zadań i kartę odpowiedzi dla ucznia.

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Język polski
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , , , , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 11
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Tak
Przeznaczenie materiału dla ucznia (praca samodzielne)
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności do 45 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *