Misiowy miodek to gra planszowa dla 2 dzieci. Jest wyścigiem przygotowanym na Światowy Dzień Pluszowego Misia. Nie wymaga dodatkowych umiejętności i jest dość krótka, więc można grać w nią z młodszymi przedszkolakami.
Liczba graczy:
- 2
Ta gra planszowa może służyć do nauki:
- radzenia sobie z porażką
Ta gra planszowa wymaga dodatkowo:
- Pionki: 2 szt.
- Kostki: 1 specjalna (obrazki do przygotowania kostki są dołączone do gry).
- Żetony/Karty: nie
Powiązane Święta kalendarzowe i wydarzenia:
- Dzień Niedźwiedzia (2 lutego)
- Światowy Dzień Lasu (21 marca)
- Wielki Dzień Pszczół (8 sierpnia)
- Dzień Pluszowego Misia (25 listopada)
Zasady gry „Misiowy miodek”:
Celem obu misiów jest jak najszybsze dotarcie do barci znajdującej się na szczycie drzewa. Do gry potrzebna jest specjalna kostka. Aby ją wykonać należy nakleić obrazki dołączone u dołu tej strony na zwykłą kostkę lub drewniany sześcienny klocek. Jeśli wypadną:
• łapki to miś wspina się o 1 pole,
• chmura to miś (gracz) udaje wiatr np.: mówi „sz”. Jeśli to zrobi to wspina się o 1 pole,
• pszczoła to miś (gracz) udaje pszczołę np.: mówi „bzz”. Jeśli to zrobi to wspina się o 1 pole,
• królowa pszczół to miś (gracz) traci kolejkę, bo królowa jest zbyt mądra i na nic się nie nabierze.
Każdy miś wspina się na inne drzewo (porusza się po polach innego koloru). Wygrywa ten miś, który pierwszy dotrze do barci. Można też wydłużyć grę wprowadzając zasadę, że misie muszą też zejść z powrotem na ziemię. Jeśli gra służy jako pomoc logopedyczna to można przypisać obrazkom inne głoski, sylaby lub słowa, aby ćwiczyć to co akurat jest niezbędne. Specjalnie w tym celu u dołu poprzedniej strony są pozostawione symbole z kostki i wolne miejsce koło nich. Wystarczy zafoliować grę i napisać w tym miejscu niezmywalnym flamastrem co należy ćwiczyć. Za każdym razem mogą to być inne dźwięki.
Gra stworzona z wykorzystaniem grafiki na licencji Public Domain z openclipart.org
Sugerowana Modyfikacja Logopedyczna
Jeśli gra ma służyć jako pomoc logopedyczna to można przypisać obrazkom inne głoski, sylaby lub słowa, aby ćwiczyć to co akurat jest niezbędne. Specjalnie w tym celu u dołu pierwszej strony są pozostawione symbole z kostki i wolne miejsce koło nich. Wystarczy zafoliować grę i napisać w tym miejscu niezmywalnym flamastrem co należy ćwiczyć. Podczas gry się nie rozmaże a potem można zmienić na inne. Z różnymi dziećmi mogą to być różne dźwięki.
GALERIA | |
Kategorie ogólne | Przedszkole |
Klasa/wiek | 5-6 lat, 6-7 lat, Klasa 1 |
Przedmiot | |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | gra planszowa |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | |
Przeznaczenie materiału | |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź