Jak sprawdzić, czy Uczniowie przeczytali książkę? To proste! Wystarczy z nimi zagrać w „Ja mam…Kto ma?”. Gra liczy 48 kart i ćwiczy refleks. Grę rozpoczyna nauczyciel, czytając pierwsze pytanie (zapisane pod hasłem Kto ma?).
GALERIA |
![]() |
Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
Klasa/wiek | Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8, Szkoła ponadpodstawowa |
Przedmiot | Język polski |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | .jpg |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | canva, ćwiczenia, egzaminósmoklasisty, fiszki, Gra, gra dydaktyczna, gra planszowa, karta pracy, mity greckie |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | |
Przeznaczenie materiału | |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Jeśli chodzi o imię, jakie podał Odyseusz Polifemowi, to sugerowałam się formą gry: Ja mam (kogo? co?) Nikogo. Widzę jednak, że wprowadza to zamieszanie, więc postaram się w weekend zaktualizowac plik.
Jeśli zaś chodzi o Hadesa – nie do końca wiem, o jakie pytanie mogłoby chodzić. Sprawdziłam materiał i nie widzę żadnej brakującej karty. Czy chodzi Pani o pytanie: Tego, kogo przechytrzył Syzyf i sprawił, że na ziemi nie było śmierci? Odpowiedź na to pytanie to Tanatos -> „Snadź chytry spodziewał się tego, bo urządził zasadzkę na Tanatosa, uwięził go i mocno zakuwszy w kajdany zamknął w piwnicy. Ludzie przestali umierac (…)” (Parandowski, Mitologia grecka)
Niestety nie potrafię edytować recenzji. Nie pomyliłam Hadesa z Tanatosem, ale przyznaję (mea culpa), że podczas wieczornego sprawdzania kart po zalaminowaniu, odłożyłam kartę z odpowiedzią „Krolestwo podziemi” po zadaniu pytania. Myślę, że wynika to z mojego przyzwyczajenia do karty „Start” i „stop”. W tej wersji trzeba zacząć od pytania dowolnego, ale trzeba pamiętać o niewykorzystanej odpowiedzi podczas odkładania karty. Ogólnie dzieciom się dziś podobało, nawet 2 rundy chcieli 🙂 dziękuję za wyjaśnienie tego, jak autor potraktował odpowiedź „Nikogo”.