Polecam zadanie, które będzie idealne na ostatnie lekcje przed wakacyjna przerwą.
Odpowiednie zarówno dla klas V, VI, jak i VII i VIII.
Materiał zawiera prezentację na lekcję z pytaniami pomocniczymi (opcjonalnie dla grup słabszych), kartę pracy dla grupy i szczegółową instrukcję dla nauczyciela.
Instrukcja dla nauczyciela: „My Dream Summer” – prezentacja wakacyjna
🎯 Cel:
Uczniowie przygotowują krótką prezentację na temat wymarzonych wakacji, używając czasu przyszłego (will) i przymiotników opisujących.
Rozwijają słownictwo związane z podróżowaniem, miejscami i wakacyjnymi aktywnościami.
Etap 1: Burza mózgów – wprowadzenie słownictwa
Polecenie dla uczniów: W grupie zróbcie burzę mózgów. Pomyślcie o słowach i wyrażeniach, które kojarzą się z waszym typem wakacji:
· morze, góry, miasto albo biwak
Zapiszcie jak najwięcej słów. Możecie podzielić słownictwo na kategorie:
· miejsce (np. plaża, las, muzeum)
· czynności (np. pływać, spacerować, wspinać się)
· jedzenie i picie (np. lody, ryba, pizza)
· pogoda (np. słonecznie, gorąco, chłodno)
· rzeczy, które zabieracie (np. plecak, namiot, krem do opalania)
➡️ Użyjcie zebranych wyrazów w waszej prezentacji!
Możecie je zapisać na plakacie lub dużej kartce i pokazać klasie.
✌️ Dwie opcje pracy:
🔹 Opcja 1: Każda grupa – inny typ wakacji
1. Podziel klasę na cztery grupy.
2. Każda grupa losuje lub wybiera jeden typ wakacji:
o Grupa 1 – wakacje nad morzem
o Grupa 2 – wakacje w górach
o Grupa 3 – wakacje w mieście (sightseeing)
o Grupa 4 – wakacje na biwaku/kempingu
3. Grupy wykonują burzę mózgów i przygotowują prezentację tylko na temat swojego rodzaju wakacji.
4. Na koniec każda grupa prezentuje swój pomysł klasie.
✅ Plusy: głębsze zanurzenie w jednym temacie, różnorodne prezentacje
🔹 Opcja 2: Każda grupa – wszystkie typy wakacji
1. Każda grupa tworzy cztery mini-prezentacje – po jednej dla każdego rodzaju wakacji (można podzielić się wewnątrz grupy).
2. Zbierają słownictwo i planują krótkie wypowiedzi (2–3 zdania na każdy typ wakacji).
3. Na koniec wybierają, który typ wakacji im się najbardziej podoba – i ten przedstawiają klasie jako „idealny wybór”.
✅ Plusy: porównanie różnych wakacji, ćwiczenie szerszego zakresu słownictwa
🧩 Opcjonalnie:
· grupa przygotowuje plakat
· obrazki lub zdjęcia uczniów
Polecam 🙂
Sprawdź też inne moje materiały: https://tiny.pl/sdwr97-7
Ostatnio przeglądane materiały
| GALERIA | |
| Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
| Klasa/wiek | Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8 |
| Przedmiot | Angielski |
| Dokumenty | |
| Pliki graficzne | |
| Pliki wideo | |
| Pliki audio | |
| Download Tag | Angielski gramatyka, angielski słownictwo, karta pracy, poziom A1, poziom A2, poziom B1, prezentacja |
| Instrukcja | |
| Liczba stron wraz z stroną tytułową | nie dotyczy |
| Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Nie |
| Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne) |
| Dodatkowe notatki dla rodzica | |
| Średni czas aktywności | 90 min |
| Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |


Światowy Dzień Zespołu Downa – gazetka
PAKIET MATERIAŁÓW NA WRZESIEŃ WEDŁUG KALENDARZA ŚWIĄT I DNI NIETYPOWYCH.
Represje po powstaniu styczniowym
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź