Sprawdzian z przyrody dla klasy 4 – „Obserwujemy i pielęgnujemy rośliny”
Zakres tematyczny:
- Rola roślin w naszym otoczeniu: rośliny doniczkowe, przyprawowe i ich zastosowanie.
- Zasady pielęgnacji roślin (podlewanie, nawożenie, wymagania świetlne).
- Etapy kiełkowania fasoli i ich znaczenie.
- Charakterystyka roślin trujących i zasady postępowania z nimi.
- Tworzenie zielnika i rozpoznawanie podstawowych roślin.
Cechy produktu:
- Gotowy do druku: Sprawdzian jest przygotowany w formacie PDF, co ułatwia wydruk w wysokiej jakości.
- Różnorodność zadań: Zawiera pytania zamknięte, otwarte, zadania praktyczne i rysunkowe, rozwijające różne kompetencje uczniów.
- Czas trwania: Odpowiednio zaplanowany na 45 minut pracy.
- Punktacja: Szczegółowy klucz odpowiedzi do oceny pracy uczniów.
Zadania w sprawdzianie:
- Część I: Pytania zamknięte – wybór prawidłowej odpowiedzi (np. które rośliny są trujące, jakie są etapy kiełkowania fasoli).
- Część II: Uzupełnianie zdań – np. zasady pielęgnacji roślin.
- Część III: Odpowiedzi na pytania – uczniowie opisują procesy związane z pielęgnacją i rozwojem roślin.
- Część IV: Zadanie praktyczne – przygotowanie zielnika.
- Część V: Zadanie rysunkowe – narysowanie i opisanie doniczkowej rośliny.
Dla kogo jest ten produkt?
- Nauczycieli przyrody, którzy chcą sprawdzić wiedzę uczniów w atrakcyjny sposób.
- Rodziców, którzy pragną przygotować dziecko do sprawdzianu w szkole.
Ostatnio przeglądane materiały
| GALERIA | |
| Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
| Klasa/wiek | Klasa 4 |
| Przedmiot | Przyroda |
| Dokumenty | |
| Pliki graficzne | |
| Pliki wideo | |
| Pliki audio | |
| Download Tag | karta pracy, paprociowe, praca, projekt, rośliny, składniki organiczne, sprawdzian, test |
| Instrukcja | |
| Liczba stron wraz z stroną tytułową | 3 |
| Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Tak |
| Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne) |
| Dodatkowe notatki dla rodzica | |
| Średni czas aktywności | do 45 min |
| Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |


Dzień Jabłka
Praktyczne wskazówki przed egzaminem E8 z języka polskiego cz. I
WIRUSY – karta pracy
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź