Piracki projekt ułamki zwykłe

Materiał cyfrowy

Celem tego projektu jest sfinansowanie wyprawy pirackiej po wybrany skarb. Uczniowie mogą samodzielnie wybrać skarb, który chcą zdobyć, czy będą zdobywać samodzielnie skarb tylko dla siebie, czy jednak wspólnie klasą zdobędą jakiś bonus dla całej klasy. Aby zdobyć monety uczniowie muszą rozwiązywać zadania z poszczególnych tematów o ułamkach zwykłych. Każdą kartę pracy dostają po omówionym temacie i oddają w wyznaczonym przez nauczyciela terminie.

Za każdą kartę pracy uczeń może zdobyć maksymalnie 9 monet, więc cenę wyprawy po konkretny skarb można dostosować do klasy.

W materiale znajdują się 3 strony z cennikiem wypraw po skarb. (4-6)

  • cennik zaproponowany przeze mnie ( testowana dla 20 uczniów)
  • cennik z możliwością wpisania własnych cen
  • czystą kartę na wpisanie własnych skarbów

Strony 7-26 to 10 kart pracy w dwóch wersjach A oraz B. Karty pracy pozwalają na przećwiczenie tematów:

*

  • Ułamki zwykłe i liczby mieszane
  • Ułamek jako iloraz wersja
  • Rozszerzanie i skracanie ułamków wersja
  • Porównywanie ułamków
  • Dodawanie i odejmowanie ułamków o jednakowych mianownikach
  • Dodawanie i odejmowanie ułamków o różnych mianownikach
  • Mnożenie ułamków przez liczby naturalne
  • Obliczanie ułamka danej liczby
  • Mnożenie ułamków zwykłych
  • Dzielenie ułamków zwykłych

Strony 27-28 to awers i rewers zaproponowanych przeze mnie monet do wydruku. Z powodzeniem jednak mogą być zastąpione dowolną inną monetą lub substytutem monet.

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6
Przedmiot Matematyka
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 21 - 30
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Nie
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności ponad 120 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności Projekt przeznaczony jest do długofalowej pracy.

Matematyka z Wilkiem

Nazywam się Rita Wilk i jestem nauczycielką matematyki, która nie chce aby lekcje były tylko nudnym obowiązkiem. Swoimi materiałami chcę zachęcić nauczycieli do pokazywania uczniom, że matematyka może być fajna i można uczyć się bawiąc.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *