Pomysł na wprowadzenie do lekcji na temat pola prostokąta.
Uczniowie mają za zadanie stworzyć robota według jego opisu. Niektóre prostokąty mają podaną powierzchnię (w kratkach), inne - wymiary.
Wariant 1 - wszystkie prostokąty mają podane wymiary.
Wariant 2 - wszystkie prostokąty mają podane powierzchnie.
Wariant 3 - prostokąty mają podaną powierzchnię lub wymiary.
Po wyznaczeniu poszczególnych części ciała (prostokątów) uczniowie obliczają sumę ich powierzchni. Zadanie służy możliwości wyciągnięcia przez uczniów samodzielnych wniosków, dotyczących sposobu obliczania pola prostokąta.
Od tego zadania można płynnie przejść do rozmowy o jednostkach - możemy umówić się na jakąkolwiek jednostkę powierzchni- w tym przypadku jedna kratka w zeszycie. Zwykle umawiamy się na kwadraty o różnych długościach boków i nimi „wypełniamy” figurę, której powierzchnie mierzymy.
Kreatywnym dodatkiem do zadania może być nadanie ciekawego imienia dla robota lub ozdobienie Go według inwencji uczniów.
Materiał zawiera 6 różnych opisów robotów w każdym wariancie (w sumie 18) oraz przykładowego robota.
Plik do pobrania w formacie PDF.
Brak recenzji
Używamy plików cookie, aby zapewnić prawidłowe działanie serwisu, analizować ruch i personalizować treści. Wybierz, na co się zgadzasz.
Dowiedz się więcej