Pomysł na lekcję – stacje zadaniowe Tabliczka mnożenia.

Materiał cyfrowy

Stacje zadaniowe to lubiana przez uczniów metoda aktywująca i pozwalająca na aktywność ruchową uczniów podczas lekcji. Materiał ten wykorzystuję podczas lekcji podsumowującej działania pisemne. Metoda pracy i materiał nadają się także jako pomysł na lekcję otwartą czy obserwowaną. Pracę uczniów podczas takiej lekcji oceniam, o czym informuję ich na początku lekcji.  Materiał można wykorzystać również przy obchodach Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia.

Stacje po wydrukowaniu należy zawiesić w różnych miejscach w klasie. Uczniów dzielimy na grupy (proponuję grupy 2-3 osobowe, aby wszyscy efektywnie pracowali). Najlepiej, aby każdy zespół rozpoczął rozwiązywanie zadań od innej stacji. Poprawne odpowiedzi przeprowadzą uczniów przez wszystkie stacje. Jeżeli grupa wróci do stacji, na której już była, to znaczy, że błędnie rozwiązała któreś zadanie. Można wtedy uczniom wskazać stację, na której popełnili błąd lub mogą poszukać go sami.

Stacje można wydrukować na kolorowym papierze lub w kolorze i zalaminować, wtedy nie trzeba na każdą lekcję drukować nowych. Kolejność stacji uczniowie zapisują na załączonej karcie.

Zestaw zawiera 9 zadań z odpowiedziami do wyboru (stacji), kartę kolejności odwiedzania poszczególnych stacji, poprawną kolejność odwiedzanych stacji oraz instrukcję. Razem 11 stron formatu A4.

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Matematyka
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 11
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Tak
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności do 45 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

Fizycznie&matematycznie

Mam na imię Marta i na co dzień pracuję z fantastycznymi (choć wymagającymi) uczniami w szkole podstawowej - uczę matematyki i fizyki.
Każda lekcja jest dla mnie nowym doświadczeniem. Każda lekcja to także wyzwanie, jak zainteresować materiałem i sprawdzić nabyte umiejętności.
W relacjach z uczniami staram się tworzyć przyjazną atmosferę, aczkolwiek z jasno określonymi zasadami i wymaganiami.

Szeroka dostępność dla uczniów rozwiązań zadań z książek, zbiorów, generatorów kart pracy, kartkówek czy sprawdzianów zmotywowała mnie jeszcze bardziej do tworzenia własnych materiałów.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *