Co tu znajdziesz?
Planszówkę
– ze zdaniami do utworzenia w czasie Present Simple i z wyrażeniami częstotliwości,
– polami specjalnymi, które zapewnią dreszczyk emocji,
– ostatni rząd, to synonimy, którymi można zastąpić wyrażenia z pierwszego rzędu,
– pod planszą mała ściągawka podpowie, o czym nie można zapomnieć tworząc zdania w Present Perfect z charakterystycznymi wyrażeniami.
Czego się nauczysz?
W teorii będzie to tworzenie zdań PRESENT SIMPLE z jego charakterystycznymi określeniami ALWAYS, USUALLY, OFTEN, SELDOM, NEVER. Z założenia są to zdania twierdzące. Poza tym będziesz musiał/a się zastanowić, gdzie umieścić te określenia w zdaniu, kiedy główną rolę ma grać czasownik BE, a gdzie je wstawić przy pozostałych czasownikach.
Jeśli o praktykę chodzi, nauczysz się, jak powiedzieć, że coś ktoś robi lub coś się dzieje z daną częstotliwością. Przyda Ci się, kiedy będziesz chiał/a poplotkować z koleżanką o tym chłopaku z drugiego teamu, że on to JEST zawsze-ALWAYS takim optymistą. Albo kiedy będziesz musiał/a odmówić wyjścia na piwo pod koniec miesiąca, bo rzadko-SELDOM ZOSTAJE Ci przed pierwszym hajs na małe przyjemności. Kiedy będziesz chiał/a sobie ponarzekać, że często-OFTEN musisz na innych czekać, też Ci się przyda.
Co otrzymasz?
– bord = 1 plik, 1 str. PDF.
Z pewnością będą to
– przejrzyste materiały do nauki,
– i pretekst do interakcji.
Jak grać?
a. Zacznij od pola LINGOBORDY,
b. turlaj kostką,
c. podążaj ścieżką wyznaczoną przez małe elementy na polach,
d. jeśli staniesz na normalnym polu, twórz zdania uwzględniając:
– osobę (I/he/they/she/you/we/they) z rzędu na którym stoisz,
– wyrażenie (always/usually/often/seldom/never) z kolumny na której stoisz,
– kolor pola – czarne pola, to zdania z czasownikiem BE i musisz go umieścić przed wyrażeniem,
– wyrazy z pola na którym stoisz,
e. jeśli staniesz na jednym z pól specjalnych w ostatniej kolumnie, wykonaj znajdujące się tam polecenie,
f. generalnie, ciśnij do mety na polu 'Finish’.
GALERIA | |
Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
Klasa/wiek | Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8, Szkoła ponadpodstawowa |
Przedmiot | Angielski |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | Gra, gra planszowa, poziom A2 |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | |
Przeznaczenie materiału | |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź