PRZYJAŹŃ I RELACJE

Materiał cyfrowy

Poniżej przedstawiam szczegółowy plan 12 spotkań: Spotkanie 1: „Czym jest przyjaźń? – Wprowadzenie do budowania relacji” Spotkanie 2: „Być sobą – autentyczność w relacjach” Spotkanie 3: „Jak nawiązywać relacje – pierwsze kroki do przyjaźni” Spotkanie 4: „Dbaj o przyjaźnie – wzmacnianie relacji” Spotkanie 5: „Nie podążaj za tłumem – bycie sobą w relacjach” Spotkanie 6: „Mój głos w przyjaźni – wyrażanie opinii i uczuć” Spotkanie 7: „Radzenie sobie z konfliktami w przyjaźni” Spotkanie 8: „Utrzymywanie zdrowych granic w przyjaźni” Spotkanie 9: „Akceptacja siebie i innych – budowanie pozytywnej relacji” Spotkanie 10: „Odwaga bycia sobą – przełamywanie lęku przed oceną innych” Spotkanie 11: „Kreatywność w budowaniu relacji” Spotkanie 12: „Manifest autentyczności i przyjaźni podsumowanie cyklu” Poniżej przedstawiam propozycję cyklu 12 spotkań (scenariuszy) po 45 minutowych zajęciach dla dzieci klas podstawowych (8–12 lat). Tematyka cyklu obejmuje radzenie sobie z nawiązywaniem relacji, budowaniem przyjaźni, dbaniem o przyjaciół oraz zachowanie autentyczności, czyli bycie sobą, a nie podążanie za tym, co mówią inni.  . Każdy scenariusz zawiera: • Przebieg zajęć – szczegółowy opis struktury spotkania (wprowadzenie, część główna, ćwiczenia, zadania, podsumowanie). • Trzy sposoby rozwiązania problemu – konkretne, proste strategie, które dzieci mogą stosować w codziennych sytuacjach. • Ćwiczenia, zadania i pogadanki – propozycje gier, scenek, zadań plastycznych i ruchowych oraz rozmów, które pomagają utrwalić poznane strategie. • Propozycje zachowania w trudnej sytuacji – wskazówki, jak reagować jako „doświadczający sytuacji” (dziecko mające trudności z nawiązywaniem relacji czy wyrażaniem siebie) oraz jako „ doświadczający sytuacji” (dziecko, które swoim zachowaniem może utrudniać budowanie przyjaźni). 

Podsumowanie cyklu W trakcie 12 spotkań dzieci w wieku 8–12 lat uczą się: • Jak nawiązywać relacje i budować przyjaźnie oparte na byciu sobą. • Jak dbać o przyjaciół i wyrażać swoje uczucia w sposób konstruktywny. • Jak radzić sobie z presją ze strony rówieśników i nie podążać za tym, co mówią inni, lecz być autentycznym. • Jak rozwiązywać konflikty, utrzymywać zdrowe granice i szukać kompromisu. • Jak wykorzystać kreatywność w budowaniu pozytywnych relacji. Każde spotkanie opiera się na opowieściach społecznych z trzema praktycznymi sposobami, ćwiczeniach praktycznych (scenki, gry, zadania plastyczne, ruchowe) oraz pogadankach, które wspierają refleksję nad trudnymi sytuacjami. Wskazówki dotyczące zachowania zarówno jako „doświadczający sytuacji” (osoba, która potrzebuje wsparcia i chce budować relacje), jak i „ doświadczający sytuacji” (osoba, która poprzez swoje działania może utrudniać nawiązywanie relacji) mają na celu rozwijanie empatii, asertywności i otwartości. Taki cykl spotkań wspiera dzieci w rozwijaniu umiejętności interpersonalnych, budowaniu pewności siebie oraz kształtowaniu postaw, które pomogą im tworzyć autentyczne i trwałe relacje zarówno w szkole, jak i w domu

Kategorie ogólne Edukacja specjalna
Klasa/wiek 6-7 lat, Klasa 1, Klasa 2, Klasa 3, Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Rozwój społeczno-emocjonalny
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , , , , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 21 - 30
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Tak
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla rodzica
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności ponad 120 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

EMOCJAmaMOC

Ogromnie nam miło, że tu jesteś!

POMYSŁOWA LAMA

POMOCE EDUKACYJNE KARTY PRACY SZKOLENIA

WARSZTATY TERAPIA ZAJĘCIA ROZWOJOWE URODZINY

Pomysłowa Lama to miejsce,  w którym znajdziecie mnóstwo pomocy dydaktycznych i edukacyjnych do pracy z dziećmi na etapie przedszkola, szkoły i wyżej!

na rozwój, terapię, zabawę, urodzinki i niezapomniane wspomnienia!

Znajdziecie u nas terapeutów z  pasją i zaangażowaniem!

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *