Poniżej przedstawiam szczegółowy plan 12 spotkań: Spotkanie 1: „Czym jest przyjaźń? – Wprowadzenie do budowania relacji” Spotkanie 2: „Być sobą – autentyczność w relacjach” Spotkanie 3: „Jak nawiązywać relacje – pierwsze kroki do przyjaźni” Spotkanie 4: „Dbaj o przyjaźnie – wzmacnianie relacji” Spotkanie 5: „Nie podążaj za tłumem – bycie sobą w relacjach” Spotkanie 6: „Mój głos w przyjaźni – wyrażanie opinii i uczuć” Spotkanie 7: „Radzenie sobie z konfliktami w przyjaźni” Spotkanie 8: „Utrzymywanie zdrowych granic w przyjaźni” Spotkanie 9: „Akceptacja siebie i innych – budowanie pozytywnej relacji” Spotkanie 10: „Odwaga bycia sobą – przełamywanie lęku przed oceną innych” Spotkanie 11: „Kreatywność w budowaniu relacji” Spotkanie 12: „Manifest autentyczności i przyjaźni podsumowanie cyklu” Poniżej przedstawiam propozycję cyklu 12 spotkań (scenariuszy) po 45 minutowych zajęciach dla dzieci klas podstawowych (8–12 lat). Tematyka cyklu obejmuje radzenie sobie z nawiązywaniem relacji, budowaniem przyjaźni, dbaniem o przyjaciół oraz zachowanie autentyczności, czyli bycie sobą, a nie podążanie za tym, co mówią inni. . Każdy scenariusz zawiera: • Przebieg zajęć – szczegółowy opis struktury spotkania (wprowadzenie, część główna, ćwiczenia, zadania, podsumowanie). • Trzy sposoby rozwiązania problemu – konkretne, proste strategie, które dzieci mogą stosować w codziennych sytuacjach. • Ćwiczenia, zadania i pogadanki – propozycje gier, scenek, zadań plastycznych i ruchowych oraz rozmów, które pomagają utrwalić poznane strategie. • Propozycje zachowania w trudnej sytuacji – wskazówki, jak reagować jako „doświadczający sytuacji” (dziecko mające trudności z nawiązywaniem relacji czy wyrażaniem siebie) oraz jako „ doświadczający sytuacji” (dziecko, które swoim zachowaniem może utrudniać budowanie przyjaźni).
Podsumowanie cyklu W trakcie 12 spotkań dzieci w wieku 8–12 lat uczą się: • Jak nawiązywać relacje i budować przyjaźnie oparte na byciu sobą. • Jak dbać o przyjaciół i wyrażać swoje uczucia w sposób konstruktywny. • Jak radzić sobie z presją ze strony rówieśników i nie podążać za tym, co mówią inni, lecz być autentycznym. • Jak rozwiązywać konflikty, utrzymywać zdrowe granice i szukać kompromisu. • Jak wykorzystać kreatywność w budowaniu pozytywnych relacji. Każde spotkanie opiera się na opowieściach społecznych z trzema praktycznymi sposobami, ćwiczeniach praktycznych (scenki, gry, zadania plastyczne, ruchowe) oraz pogadankach, które wspierają refleksję nad trudnymi sytuacjami. Wskazówki dotyczące zachowania zarówno jako „doświadczający sytuacji” (osoba, która potrzebuje wsparcia i chce budować relacje), jak i „ doświadczający sytuacji” (osoba, która poprzez swoje działania może utrudniać nawiązywanie relacji) mają na celu rozwijanie empatii, asertywności i otwartości. Taki cykl spotkań wspiera dzieci w rozwijaniu umiejętności interpersonalnych, budowaniu pewności siebie oraz kształtowaniu postaw, które pomogą im tworzyć autentyczne i trwałe relacje zarówno w szkole, jak i w domu
GALERIA |
![]() |
Kategorie ogólne | Edukacja specjalna |
Klasa/wiek | 6-7 lat, Klasa 1, Klasa 2, Klasa 3, Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8 |
Przedmiot | Rozwój społeczno-emocjonalny |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny, IPET, konspekt, konspektyzajęć, Nauczyciel współorganizujący kształcenie specjalne, Pedagog specjalny, Rewalidacja, scenariusz, Trening umiejętności społecznych, TUS, Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia, zadaniespecjalne |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | 21 - 30 |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Tak |
Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela, dla rodzica |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | ponad 120 min |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź