1. Należy przygotować dwie szkatułki/skrzyneczki/pudełka, które można zamknąć na kluczyk.
2. W skrzyneczkach umieszczamy drobne nagrody dla wszystkich członków grupy np. cukierki, śmieszne gumki do ścierania, naklejki.
3. Jedną szkatułkę i klucz oznaczamy różowym kolorem, a drugi zestaw czarnym (osobiście użyłam wstążeczek o podanych kolorach).
4. Kluczyki chowamy w szufladzie klasowego biurka (dlaczego? – bo w to miejsce zaprowadzi hasło umieszczone na kartach), a szkatułki stawiamy na honorowym miejscu i przedstawiamy uczniom jako nagrodę do zdobycia.
5. Przygotowany materiał drukujemy na kartkach w dwóch kolorach (strony 2-6, 7-11) i rozcinamy wzdłuż linii.
6. Wszystkie otrzymane karteczki z zadaniami chowamy w różnych miejscach w klasie lub na korytarzu (ja przyczepiałam je pod ławkami i krzesłami, chowałam pod doniczkami itp.).
7. Teraz czas na aktywność uczniów ?
Zadania uczniów:
a) każda grupa musi odnaleźć karteczki w przypisanym dla siebie kolorze;
b) zapisać na kartce opisaną liczbę (liczby się nie powtarzają!);
c) otrzymane wyniki uporządkować w kolejności rosnącej (od najmniejszej do największej);
d) odczytać otrzymane hasło (zachęcam nauczyciela do sprawdzenia poprawności rozwiązania);
e) odnaleźć klucz, otworzyć szkatułkę i cieszyć się nagrodą.
Zachęcam do wykorzystania materiałów według własnych pomysłów np. jako materiał powtórkowy dla uczniów klasy ósmej albo jako pytania do klasowego quizu.Życzę dobrej zabawy i owocnej nauki!
Brak recenzji
Używamy plików cookie, aby zapewnić prawidłowe działanie serwisu, analizować ruch i personalizować treści. Wybierz, na co się zgadzasz.
Dowiedz się więcej