„Quo vadis” gra „Ja mam… kto ma…”

Materiał cyfrowy

Materiał zawiera 24 karty do gry „Ja mam… Kto ma…” ułożonej do treści „Quo vadis”. Zabawa jest atrakcyjnym sposobem na wprowadzenie bądź utrwalenie zagadnień związanych z tą lekturą. Oprócz 24 pełnych kart jest też zestaw 8 pustych ramek, by można było dopasować grę do liczebności większej klasy.
Zasady gry:
Uczestnicy siadają (stoją) w kręgu. Każde dziecko otrzymuje jedną kartę. Następnie wybieramy osobę, która zacznie odczytywać informacje ze swojej karty. Np. Uczeń 1 odczytuje „Ja mam: autor „Quo vadis”. Kto ma główne miejsce akcji? ” Pozostali uczniowie muszą być czujni, gdyż teraz musi odezwać się osoba, która ma „Rzym” na swojej karcie (taką opcję ma tylko Uczeń 2). Osoba, która ma taki
zapis na swojej karcie odczytuje dane ze swojej karty „Ja mam Rzym. Kto ma miejsce spotkań chrześcijan?”. Następnie Uczeń 3, który ma na karcie odpowiedź na zadane pytanie, odczytuje ją.

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Wychowanie do życia w rodzinie
Dokumenty
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową
Czy materiał zawiera odpowiedzi?
Przeznaczenie materiału
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

polonistka przy tablicy

Od 25 lat lat uczę języka polskiego. Lubię stosować nowoczesne technologie na prowadzonych przeze mnie lekcjach, chętnie tworzę i wykorzystuję nietuzinkowe pomoce „analogowe" angażujące podczas zajęć moich uczniów. Z pasją łączę dydaktykę z technologią, by uczenie się było angażujące i oparte na relacji.

 Prowadzę warsztaty i webinary dla nauczycieli oraz występuję jako prelegentka na różnych konferencjach, m.in. w Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Oświęcimiu, I Konferencji Budzących się Polonistów w Łodzi, I Ogólnopolskiej Konferencji Nauczycieli Humanistów we Wrocławiu.Nagrania z moich prelekcji są dostępne po kliknięciu tutaj <KLIK> i <KLIK>.Zachęcam do zapoznania się z moimi wideoszkoleniami na platformie EDUMASTER<KLIK> i <KLIK>.

 Mój pomysł na pracę z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych uzyskał wyróżnienie w konkursie organizowanym przez Ortograffiti. Można go poznać <TUTAJ>.

 Miałam również przyjemność opublikować swoje artykuły w „Polonistyce" <TUTAJ>:- Stacja - Kleryków, - Jak tworzyć magiczne obrazki  na lekcjach języka polskiego za pomocą technologii,- Polonistyczny eduroom.

 Współpracowałam z wydawnictwem WSiP jako recenzentka i konsultantka merytoryczna podręczników i zeszytów ćwiczeń z serii „Zamieńmy słowo". 

Niektóre swoje pomysły na lekcje prezentuję na blogu. Znajdziesz mnie też na FB. Zapraszam!

 

Recenzje

  • Taboo Quo Vadis

    Doskonała gra, którą można wykorzystać na wiele sposobów, powtórzenie lektury, wzbogacenie słownictwa, poprawność ortograficzna

    Dziękujemy za Twoją opinię.

    Dla 133 z 262 osób ta recenzja była pomocna.

  • podsumowanie lektury

    Świetna gra na zakończenie/podsumowanie pracy z lekturą. Polecam wszystkim!

    Dla 138 z 289 osób ta recenzja była pomocna.

    Pomóż innym użytkownikom znaleźć najbardziej pomocne recenzje

    Czy ta Recenzja jest pomocna? TAK NIE

  • Napisz recenzję

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *