Sanki – Gra planszowa

Materiał cyfrowy

Sanki są wyścigiem dla dwójki dzieci. Obaj gracze muszą zjechać sankami z górki. W zależności od stopnia trudności gra będzie wymagała użycia różnych kostek. W najłatwiejszym wariancie będzie można grać z dziećmi trzyletnimi.

W łatwiejszej wersji możliwe jest granie nawet przez małe dzieci. Trudniejsza wymaga jednak porównywania liczb w zakresie 6.

Liczba graczy:

  • 2

Ta gra planszowa może służyć do nauki:

  • porównywania liczb w zakresie 6
  • radzenia sobie z porażką

Ta gra planszowa wymaga dodatkowo:

  • Pionki: 2 szt
  • Kostki: 3  zwykłe (1-6 oczek) dla wersji trudniejszej,
    1 kostka zerojedynkowa lub specjalnie przygotowana wg wskazówek z instrukcji dla wersji łatwiejszej.
  • Karty/Żetony: nie

Powiązane Święta kalendarzowe i wydarzenia:

  • Światowy Dzień Śniegu (20 stycznia)

Zasady gry „Sanki”:

Celem gry jest jak najszybsze zjechanie sankami w dół górki. Obaj gracze rozpoczynają od pól oznaczonych sankami i poruszają się na zmianę. Poruszać się wolno tylko po polach własnego koloru w kierunku najbliższego i leżącego niżej pola. Wygrywa ten, kto pierwszy dotrze do ostatniego dużego prostokąta.

WARIANT I (łatwiejszy)

Do gry używana będzie kostka z liczbami 0 i 1. Zero oznacza, że sanki wbiły się w śnieg i nie jadą a jedynka, że przesuwają się o 1 pole. Można też zrobić kostkę z 3 symbolami sanek i 3 pustymi ściankami. Wtedy gracz będzie poruszał się gdy wyrzuci „sanki”. Symbole na ścianki kostki są do wycięcia na dole karty instrukcji.

WARIANT II (trudniejszy)

Do gry potrzeba będzie 3 zwykłych kostek. Każdy z graczy dostaje swoją kostkę do zaznaczania prędkości a jedna jest wspólna i gracze rzucają nią na zmianę. Na początku na Kostkach Prędkości ustawiamy 1. Jeśli gracz wyrzuci na więcej
niż pokazuje jego Kostka Prędkości to może przesunąć się o 1 pole. Jeśli przesunął swój pionek to przedstawia kostkę prędkości na 2 oczka. Jeśli nie to kostka prędkości pokazuje dotychczasową liczbę. Kolejka przechodzi na drugiego gracza, który postępuje analogicznie. W następnej swojej kolejce gracz musi rzucić więcej niż pokazuje jego Kostka Prędkości. Jeśli mu się uda to przesuwa się o tyle pól ile pokazuje Kostka Prędkości (a nie tyle ile wyrzucił) a po ruchu dodaje 1 do liczby na niej itd. Wejście na duży prostokąt kończy ruch i grę.

W grze wykorzystano grafiki na licencji Public Domain z openclipart.org

Kategorie ogólne Przedszkole
Klasa/wiek 5-6 lat, 6-7 lat, Klasa 1
Przedmiot
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag
Instrukcja

basiowegry

Jestem nauczycielem wychowania przedszkolnego. Na co dzień pracuję w przedszkolu integracyjnym w Warszawie. Poza tym udostępniam za darmo materiały w ramach projektu edukacyjnego Basiowe Gry Planszowe. Ponadto jestem redaktorem naczelnym dwumiesięcznika CZAS DZIECIŃSTWA na łamach, którego prezentowane są praktyczne porady dla rodziców, wychowawców i terapeutów dzieci w wieku przedszkolnym.

Musisz się zalogować i musiałes pobrać ten plik, aby wysłać recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.