SCENARIUSZ ZAJĘĆ INDYWIDUALNYCH REWALIDACYJNYCH
📘 Temat: „Jak mówić NIE – trening asertywności i radzenia sobie z presją”
⏳ Czas trwania: 120 minut (2 godziny lekcyjne)
📍 Cele zajęć:
🔹 Wzmacnianie pewności siebie ucznia poprzez naukę asertywnego odmawiania.
🔹 Usprawnianie umiejętności radzenia sobie z presją rówieśniczą.
🔹 Kształtowanie umiejętności wyrażania swojego zdania w sposób stanowczy, ale uprzejmy.
🔹 Doskonalenie komunikacji werbalnej i niewerbalnej podczas odmawiania.
🔹 Rozwijanie refleksji nad konsekwencjami uległości i agresji w relacjach społecznych.
Zawiera listę 40 sytuacji wymagających asertywnej postawy do ćwiczeń przez ucznia:
1. Sytuacje rówieśnicze 2. Sytuacje związane z dorosłymi 3. Sytuacje codzienne i społeczne 4. Sytuacje online i w świecie cyfrowym.
🎯 Efekt końcowy:
✔ Uczeń rozumie, że ma prawo mówić NIE.
✔ Wie, jak stanowczo, ale grzecznie odmawiać.
✔ Potrafi reagować na różne rodzaje presji w swoim otoczeniu.
✔ Czuje się pewniej w trudnych sytuacjach społecznych.
ZOBACZ TAKŻE:
20 scenariuszy na zajęcia rewalidacyjne, 100 pomysłów na zabawy terapeutyczne + BONUS
Sprawozdania z zajęć rewalidacyjnych na każdym etapie edukacyjnym
500 gotowych tematów na zajęcia rewalidacyjne WPISY DO DZIENNIKA, pomysły i inspiracje
200 wpisów do dziennika nauczyciela współorganizującego kształcenie
100 gotowych tematów REWALIDACJA SZKOŁA ŚREDNIA wpisy do dziennika, 100 zadań dla ucznia _+ BONUS
Ostatnio przeglądane materiały
-
Webinar – Jak rozpocząć pracę z ocenianiem kształtującym w szkole? Informacja zwrotna
-
E8 Stosunek kilku wielkości karta pracy z odpowiedziami w języku ukraińskim.
-
Pomysły na Zabawy Sensoryczne – Kreatywna Zabawa przez Cały Rok! 5 pomysłów na woreczki sensoryczne oraz 25 przepisów na masy sensoryczne
| GALERIA | |
| Kategorie ogólne | Dokumentacja nauczyciela |
| Klasa/wiek | Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8, Szkoła ponadpodstawowa |
| Przedmiot | Rozwój społeczno-emocjonalny |
| Dokumenty | .doc |
| Pliki graficzne | |
| Pliki wideo | |
| Pliki audio | |
| Download Tag | Nauczyciel współorganizujący kształcenie specjalne, Pedagog specjalny, Rewalidacja |
| Instrukcja | |
| Liczba stron wraz z stroną tytułową | 6 |
| Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Tak |
| Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela |
| Dodatkowe notatki dla rodzica | |
| Średni czas aktywności | |
| Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |


Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź