Sprawdzian z odpowiedziami do rozdziału VII pt. RADOŚĆ do podręcznika wydawnictwa WSiP „Zamieńmy słowo” dla klasy 5

Materiał cyfrowy

Sprawdzian z działu „Radość” to test sprawdzający wiedzę i umiejętności uczniów klasy V szkoły podstawowej.

Sprawdzian składa się z 10 zadań (9 zadań krótkiej odpowiedzi i testowych oraz 1 zadanie – redagowanie własnego tekstu). Wszystkie zadania mają formę zadań egzaminacyjnych.

Oferowany materiał nie jest sprawdzianem proponowanym przez wydawnictwo WSiP, a zadania nie pochodzą z zasobów wydawnictwa.  Jest to autorski sprawdzian przygotowany na podstawie własnego pomysłu do zagadnień omawianych w tym rozdziale.

Opiera się  na analizie wiersza „Kapuśniaczek” Juliana Tuwima oraz zadaniach językowych, gramatycznych i stylistycznych.  Zadania z nauki o języku oraz ortografii obejmują:

  • rozpoznawanie związków głównych w zdaniu,

  • tworzenie zdań opisujących grafiki według schematu,

  • analizę składniową zdania i wykonanie wykresu zdania pojedynczego z podziałem na części zdania (np. podmiot, orzeczenie, przydawka, okolicznik, dopełnienie)

  • utworzenia przymiotników od nazw geograficznych, rzeczowników (nazw narodowości) zgodnie z zasadami ortograficznymi.

Grafiki wykorzystane na sprawdzianie pochodzą z aplikacji canva.

Swoje materiały przygotowuję z najwyższą starannością. Jednak może zdarzyć się literówka lub inny błąd. Jeśli takowy zauważysz, napisz mi tym, a chętnie go poprawię. W ramach podziękowania wyślę Ci  inny materiał edukacyjny! 🎁

Inne moje materiały są TUTAJ.

 

Na końcu znajduje się szczegółowy system oceniania z podziałem na liczbę punktów za każde zadanie, kryteria oceny wypowiedzi pisemnej oraz uwagi dotyczące uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 5
Przedmiot Język polski
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 7
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Tak
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne)
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności 60 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

polonistka przy tablicy

Od 25 lat lat uczę języka polskiego. Lubię stosować nowoczesne technologie na prowadzonych przeze mnie lekcjach, chętnie tworzę i wykorzystuję nietuzinkowe pomoce „analogowe" angażujące podczas zajęć moich uczniów. Z pasją łączę dydaktykę z technologią, by uczenie się było angażujące i oparte na relacji.

 Prowadzę warsztaty i webinary dla nauczycieli oraz występuję jako prelegentka na różnych konferencjach, m.in. w Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Oświęcimiu, I Konferencji Budzących się Polonistów w Łodzi, I Ogólnopolskiej Konferencji Nauczycieli Humanistów we Wrocławiu.Nagrania z moich prelekcji są dostępne po kliknięciu tutaj <KLIK> i <KLIK>.Zachęcam do zapoznania się z moimi wideoszkoleniami na platformie EDUMASTER<KLIK> i <KLIK>.

 Mój pomysł na pracę z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych uzyskał wyróżnienie w konkursie organizowanym przez Ortograffiti. Można go poznać <TUTAJ>.

 Miałam również przyjemność opublikować swoje artykuły w „Polonistyce" <TUTAJ>:- Stacja - Kleryków, - Jak tworzyć magiczne obrazki  na lekcjach języka polskiego za pomocą technologii,- Polonistyczny eduroom.

 Współpracowałam z wydawnictwem WSiP jako recenzentka i konsultantka merytoryczna podręczników i zeszytów ćwiczeń z serii „Zamieńmy słowo". 

Niektóre swoje pomysły na lekcje prezentuję na blogu. Znajdziesz mnie też na FB. Zapraszam!

 

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *