Storytelling. 120 wstępów do tworzenia opowiadań e-book. Pomoc dydaktyczna do druku

Materiał cyfrowy

Materiał Storytelling. Wstępy do tworzenia opowiadań został specjalnie zaprojektowany tak, aby wspierać rozwój umiejętności komunikacyjnych oraz pobudzać kreatywne myślenie u dzieci i młodzieży. Dzięki inspirującym zdaniom-stymulatorom młodzi ludzie są zachęcani do snucia własnych opowieści, co pozwala im lepiej zrozumieć siebie i otaczający ich świat.

Odbiorcy:

Zbiór ten dedykowany jest dwóm głównym grupom wiekowym:

  • Dzieci w wieku 7-12 lat – zdania dla tej grupy są proste i bliskie ich codziennemu doświadczeniu, co ułatwia utożsamienie się z tematem i stymuluje wyobraźnię na poziomie adekwatnym do wieku.
  • Młodzież powyżej 13 roku życia – w tym przypadku zdania są bardziej skomplikowane, dotyczą poważniejszych tematów, które mogą obejmować złożone emocje czy wyzwania społeczne, ale także stwarzają okazję do głębszej refleksji i dyskusji.

Prowadzący:

nauczyciel, pedagog, psycholog, terapeuta, trener umiejętności społecznych, doradca zawodowy, rodzic.

Przeznaczenie:

  • lekcje szkolne,
  • lekcje świetlicowe,
  • TUS,
  • zajęcia emocjonalno-społeczne,
  • zajęcia rewalidacyjne,
  • zajęcia socjoterapeutyczne,
  • zajęcia korekcyjno-kompensacyjne;
  • w indywidualnej i grupowej pracy psychologów.

Czym jest storytelling?

Storytelling, czyli opowiadanie historii, to umiejętność przekazywania wydarzeń za pomocą słów, obrazów, dźwięku lub działania, często z zamiarem zabawienia, edukacji lub zachęcenia do refleksji. Jest to naturalna ludzka metoda komunikowania się, która odgrywa kluczową rolę w kulturze i społeczeństwie, umożliwia dzielenie się doświadczeniami, emocjami oraz wartościami. Storytelling jest zatem narzędziem uniwersalnym, którego zastosowania są tak różnorodne jak potrzeby i konteksty, w których jest on wykorzystywany.

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek 6-7 lat, Klasa 1, Klasa 2, Klasa 3, Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8, Szkoła ponadpodstawowa
Przedmiot Rozwój społeczno-emocjonalny
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne .png
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 41 - 50
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Nie
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne)
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności 15 - 30 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

katarzynapluska

Katarzyna Płuska - trener TUS, magister komunikacji społecznej (Wydział Pedagogiczno-Artystyczny UAM), absolwentka studiów podyplomowych zarządzania zasobami ludzkimi oraz integracja sensoryczna, menedżer oświaty, trener soft skills, absolwentka akredytowanych przez MEN kursów “Podstawy psychologii” oraz “Doradca zawodowy”; autorka serwisu „Miękko o kompetencjach” www.katrzynapluska.pl oraz wielu publikacji, m.in. artykułów, e-booków, scenariuszy lekcji, kart pracy i kursów umiejętności społecznych i zawodowych.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *