Storytelling. 120 wstępów do tworzenia opowiadań e-book. Pomoc dydaktyczna do druku

Materiał cyfrowy

Materiał Storytelling. Wstępy do tworzenia opowiadań został specjalnie zaprojektowany tak, aby wspierać rozwój umiejętności komunikacyjnych oraz pobudzać kreatywne myślenie u dzieci i młodzieży. Dzięki inspirującym zdaniom-stymulatorom młodzi ludzie są zachęcani do snucia własnych opowieści, co pozwala im lepiej zrozumieć siebie i otaczający ich świat.

Odbiorcy:

Zbiór ten dedykowany jest dwóm głównym grupom wiekowym:

  • Dzieci w wieku 7-12 lat – zdania dla tej grupy są proste i bliskie ich codziennemu doświadczeniu, co ułatwia utożsamienie się z tematem i stymuluje wyobraźnię na poziomie adekwatnym do wieku.
  • Młodzież powyżej 13 roku życia – w tym przypadku zdania są bardziej skomplikowane, dotyczą poważniejszych tematów, które mogą obejmować złożone emocje czy wyzwania społeczne, ale także stwarzają okazję do głębszej refleksji i dyskusji.

Prowadzący:

nauczyciel, pedagog, psycholog, terapeuta, trener umiejętności społecznych, doradca zawodowy, rodzic.

Przeznaczenie:

  • lekcje szkolne,
  • lekcje świetlicowe,
  • TUS,
  • zajęcia emocjonalno-społeczne,
  • zajęcia rewalidacyjne,
  • zajęcia socjoterapeutyczne,
  • zajęcia korekcyjno-kompensacyjne;
  • w indywidualnej i grupowej pracy psychologów.

Czym jest storytelling?

Storytelling, czyli opowiadanie historii, to umiejętność przekazywania wydarzeń za pomocą słów, obrazów, dźwięku lub działania, często z zamiarem zabawienia, edukacji lub zachęcenia do refleksji. Jest to naturalna ludzka metoda komunikowania się, która odgrywa kluczową rolę w kulturze i społeczeństwie, umożliwia dzielenie się doświadczeniami, emocjami oraz wartościami. Storytelling jest zatem narzędziem uniwersalnym, którego zastosowania są tak różnorodne jak potrzeby i konteksty, w których jest on wykorzystywany.

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek 6-7 lat, Klasa 1, Klasa 2, Klasa 3, Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8, Szkoła ponadpodstawowa
Przedmiot Rozwój społeczno-emocjonalny
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne .png
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 41 - 50
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Nie
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne)
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności 15 - 30 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

katarzynapluska

Trener TUS, magister komunikacji społecznej oraz absolwent studiów zarządzania zasobami ludzkimi, menedżer oświaty, trener soft skills, absolwent akredytowanych przez MEN kursów “Podstawy psychologii” oraz “Doradca zawodowy”; autor serwisu „Miękko o kompetencjach” www.katrzynapluska.pl oraz wielu publikacji, m.in. artykułów, e-booków, scenariuszy lekcji, kart pracy i kursów umiejętności społecznych i zawodowych. Pasjonuje się pracą z młodzieżą oraz tworzeniem ćwiczeń dotyczących umiejętności miękkich.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *