TŁUSTY CZWARTEK – ZESTAW MATERIAŁÓW: „Pączkowe sekrety” – zaszyfrowane hasła, „BYSTRE OCZKO” – TŁUSTY CZWARTEK, TŁUSTY CZWARTEK – gra „WYTURLAJ PĄCZUSIA”

Materiał cyfrowy

Zestaw materiałów z okazji tłustego czwartku, w skład którego wchodzą:

I. „PĄCZKOWE SEKRETY” – zaszyfrowane hasła:
Tłusty czwartek tuż tuż! 🙂 Twoi uczniowie lubią łamigłówki? 🙂”Pączkowe sekrety” to świetna zabawa, która rozwija percepcję i pamięć wzrokową, spostrzegawczość i logiczne myślenie.

Zestaw składa się z dwóch kart z zaszyfrowanymi hasłami oraz planszy z kluczem.

Hasła – Karta nr 1:

1. Mąka
2. Drożdże
3. Mleko
4. Cukier
5. Jajka
6. Masło
7. Tłuszcz
8. Nadzienie
9. Marmolada
10. Konfitura
11. Lukier
12. Cukier puder

Hasło – Karta nr 2:

„W tłusty czwartek wszystkie pączki, same pchają się do rączki!”

P.S. Najlepsza zabawa to samodzielne szyfrowanie haseł przez uczniów! 🙂 Takie zagadki dla nauczyciela lub siebie nawzajem! 🙂

II. „BYSTRE OCZKO” – TŁUSTY CZWARTEK:
Kolejna karta z cyklu „Bystre Oczko”, do różnorodnego wykorzystania, tym razem pełna pączków!🙂 Świetnie sprawdzi się do ćwiczeń percepcji i pamięci wzrokowej. Uczeń może wyszukiwać wszystkie ikony z danej grupy lub wcześniej ustaloną ilość. Znalezione obiekty można zaznaczyć poprzez zakolorowanie lub zaznaczenie. Przy okazji można poćwiczyć wykorzystanie pojęć więcej/mniej/o X więcej/o X mniej. To też świetna okazja do zapisania haseł, układania zdań z tymi wyrazami, budowania dłuższych wypowiedzi.

III. TŁUSTY CZWARTEK – gra „WYTURLAJ PĄCZUSIA”:
Plansza do gry typu “turlanka” czyli rzuć i narysuj. Tym razem w pączkowym wydaniu, w sam raz na Tłusty Czwartek!🙂 Zabawa najlepiej sprawdzi się w małych grupach lub podczas zajęć indywidualnych. Do zabawy potrzebna jest plansza do gry, kostka oraz kartka i kredki. Gracze kolejno rzucają kostką – każdy rysuje wylosowany element z danej kategorii. W kolejnych rundach dorysowują kolejne części – sprawdzają na planszy element przypisany do danej liczby oczek. W tej grze każdy jest zwycięzcą!🙂

P.S. Zazwyczaj nie kończy się na jednej rundzie! 😀

P.S. Zaproponuj swoim uczniom samodzielne stworzenie podobnej planszy, ilość ich pomysłów może Cię bardzo zaskoczyć! 🙂

DOBREJ ZABAWY! 🙂
Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 1-3)
Klasa/wiek 6-7 lat, Klasa 1, Klasa 2, Klasa 3
Przedmiot Inne
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , , , , , , , , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 5
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Nie
Przeznaczenie materiału dla ucznia (praca samodzielne)
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności 60 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

kropkikreski

Martyna - Rysuję, bo lubię ❤ / Notatki wizualne / Sketchnoting📝 Myślenie wizualne📝 Pomoce edukacyjne i terapeutyczne📝 Rysunkowy misz-masz 🙂

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *