Tydzień z opisem — jak rozbudzić wyobraźnię i głębię w uczniowskich tekstach?

Opis to nie tylko ćwiczenie stylistyczne. To sposób patrzenia na świat, wyczuwania nastroju, budowania relacji między słowem a emocją. Właśnie dlatego stworzyłam cykl „Tydzień z opisem” — pięć dni, pięć typów opisu, pięć okazji do pisania, które naprawdę poruszą i zmotywują do pisania.
 
Każdego dnia uczniowie mierzą się z innym wyzwaniem:

🟨 Opis miejsca — zmysłowy, nastrojowy, pełen światła i ciszy

🟩 Opis przedmiotu — z historią, funkcją i emocją

🟦 Opis postaci — subtelny, gestowy, pełen niedopowiedzeń

🟥 Opis sytuacji — napięcie, decyzja, zawieszenie

🟪 Opis przeżyć wewnętrznych — bez nazw uczuć, ale z ich pełną obecnością

Każde zadanie zawiera rozbudowane polecenie, checklistę uczniowską, zadania językowe, refleksyjne i wnioskowanie. Uczniowie nie tylko piszą, ale przede wszystkim analizują, podkreślają, zaznaczają, dopisują.
Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Język polski
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 10
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Nie
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla ucznia (praca samodzielne)
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności 90 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

utkane-z-codziennych-doswiadczen-szkolnych

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *