Wielofunkcyjne karty ról, karty do pracy w grupach, „Hobbit, czyli tam i z powrotem”

Materiał cyfrowy

Karty do pracy w grupach rekomendowane na pierwsze lekcje omawiania lektury „Hobbit, czyli tam i z powrotem”

Co zawiera zestaw?

1. Wielofunkcyjne karty postaci, które można wykorzystać na wiele sposobów. (12 postaci, + dwa rekwizyty jako dodatek)

*gra w czółko;

*losowanie postaci i układanie dialogów między bohaterami;

*w połączeniu z kostkami do opowiadania twórczego mogą być inspiracją do tworzenia opowiadań.

2. Zadanie aktywizujące z mapą. Biuro podróży zaprasza na wycieczkę po Śródziemiu, śladami Bilba Bagginsa. Uczniowie tworzą trasę wędrówki hobbita i krasnoludów, porządkując jednocześnie wydarzenia według chronologii. Zadanie można rozszerzyć o tworzenie opisów nie tylko miejsc, ale też stworzeń (krasnoludy, hobbici, elfy, wilki, gobliny, smoki).

3. Zadanie polegające na zredagowaniu ogłoszenia według podanych kryteriów sukcesu.

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7
Przedmiot Język polski
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 20
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Nie
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla ucznia (praca samodzielne)
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności 90 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności Czas aktywności jest uzależniony w jaki sposób chcemy rozszerzyć wersję podstawową. Zamieszczam pomysły na uatrakcyjnienie i wielofunkcyjne wykorzystanie kart pracy. Karty do pracy w grupach rekomendowane na pierwsze lekcje omawiania lektury „Hobbit, czyli tam i z powrotem” 1. Wielofunkcyjne karty postaci, które można wykorzystać na wiele sposobów. *gra w czółko; *losowanie postaci i układanie dialogów między bohaterami; *w połączeniu z kostkami do opowiadania twórczego mogą być inspiracją do tworzenia opowiadań. 2. Zadanie aktywizujące z mapą. Biuro podróży zaprasza na wycieczkę po Śródziemiu, śladami Bilba Bagginsa. Uczniowie tworzą trasę wędrówki hobbita i krasnoludów, porządkując jednocześnie wydarzenia według chronologii. Zadanie można rozszerzyć o tworzenie opisów nie tylko miejsc, ale też stworzeń (krasnoludy, hobbici, elfy, wilki, gobliny, smoki). 3. Zadanie polegające na zredagowaniu ogłoszenia według podanych kryteriów sukcesu.

polski z Barbórką

Zacznę standardowo i powieje chłodem… jestem nauczycielką języka polskiego. A teraz na poważnie… jestem nauczycielką, która po kilkunastu latach pracy w zawodzie, z doświadczeniem szkoły państwowej jak i niepublicznej, stara się w pocie czoła godzić to, co podstawa programowa narzuca, z tym co uważa za realnie istotne i przydatne w kreowaniu umiejętności polonistycznych młodego człowieka.Tworzę ten profil z myślą o takich nauczycielach jak ja, którym trochę niewygodnie było w systemowych kapciach rodem z PRL-u i szukają podobnie jak ja inspiracji na lekcje bazujące na relacji z uczniem, na lekcje pozbawione patosu płynącego spod tablicy, na lekcje, w których ster oddaje się uczniom i wreszcie oddaje się odpowiedzialność za proces uczenia się w ręce młodych ludzi.Dlaczego „polski SZTUKĄ podszyty”? Na moich lekcjach poszukuję przestrzeni do doświadczeń artystycznych. Ponieważ jestem absolwentką klasy profilowanej plastycznej, w duszy oprócz literatury rzecz jasna, grają mi wszelkie techniki plastyczne. Pracuję w nurcie "budzących się polonistów" z uwzględnieniem oceniania kształtującego.Pragnę podzielić się z Wami moimi nieprzeciętnymi pomysłami na lekcje i oddać ducha mojej codziennej pracy, trochę odczarować nudny język polski i pozwolić dzieciom i młodzieży na nieskrępowane budowanie poczucia ich własnej wartości.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *