„Wyspy matematyki” są wyścigiem, który wymaga umiejętności dodawania w zakresie 13. Gra wymaga również podejmowania decyzji kiedy warto płynąć a kiedy lepiej poszukać portu z większą sumą.
Liczba graczy:
- dowolna (najlepiej 2-3)
Ta gra planszowa może służyć do nauki:
- przeliczania w zakresie 6
- dodawania w zakresie 13
- radzenia sobie z porażką
- podejmowania decyzji
Ta gra planszowa wymaga dodatkowo:
- Pionki: po 1 szt dla każdego gracza
- Kostki: 1 zwykła
- Karty/Żetony: nie
Powiązane Święta kalendarzowe i wydarzenia:
- Dzień matematyki (12 marca)
- Europejski Dzień Morza (20 maja)
- Światowy Dzień Morza (27 września)
Zasady gry „Wyspy matematyki”:
1. Wszyscy gracze startują z szarej wyspy, z pól z cyfrą 1.
2. W swojej kolejce gracz decyduje czy płynie czy chodzi. Musi to zrobid zanim rzuci kostką.
3. Chodzenie oznacza przesunięcie pionka o tyle pól ile pokaże kostka.
4. Płynąd można tylko z pola z dodawaniem (jest przy nim też zakotwiczona łódź) i tylko na pole, które jest wynikiem tego dodawania.
5. Na każdej wyspie (poza szarymi) może być tylko jeden pionek na raz.
6. Wygrywa ten gracz, który jako pierwszy dotrze na pole z literą napisu Meta.
W grze wykorzystano grafiki na licencji Public Domain CC0 z pixabay.com
GALERIA | |
Kategorie ogólne | Przedszkole |
Klasa/wiek | 5-6 lat, 6-7 lat, Klasa 1 |
Przedmiot | |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | gra planszowa |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | |
Przeznaczenie materiału | |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź