Wytyczne dla ucznia – badanie w terenie (kl.8, ekologia)
Zadanie można zlecić uczniom do wykonywania na kilku lekcjach biologii (lub ewentualnie w domu). Projekt obejmuje 3 punkty z podstawy programowej. Uczeń:
-(…) dokonuje obserwacji liczebności, rozmieszczenia i zagęszczenia wybranego gatunku rośliny zielnej w terenie;
-analizuje oddziaływania antagonistyczne: konkurencję wewnątrzgatunkową i międzygatunkową, pasożytnictwo, drapieżnictwo i roślinożerność;
-analizuje oddziaływania nieantagonistyczne: mutualizm obligatoryjny (symbioza), mutualizm fakultatywny (protokooperacja) i komensalizm.
Dodatkowo projekt uwzględnia rozwój ważnych umiejętności takich jak planowanie działania, zarządzanie czasem, świadomość bogactwa otaczającego świata czy uczciwe odwoływanie się do źródeł informacji.
Ocena za takie zadanie jest o wiele bardziej cenna niż za typowy sprawdzian, ponieważ sprawdza umiejętność zastosowania wiedzy w praktyce.
Ostatnio przeglądane materiały
| GALERIA | |
| Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
| Klasa/wiek | Klasa 8 |
| Przedmiot | Biologia |
| Dokumenty | |
| Pliki graficzne | |
| Pliki wideo | |
| Pliki audio | |
| Download Tag | instrukcja, konspektyzajęć, pomocedydaktyczne, projekt, scenariusz, wiosna, zadaniespecjalne |
| Instrukcja | |
| Liczba stron wraz z stroną tytułową | |
| Czy materiał zawiera odpowiedzi? | |
| Przeznaczenie materiału | |
| Dodatkowe notatki dla rodzica | |
| Średni czas aktywności | |
| Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |


MOTYWY LITERACKIE – bohaterowie – fiszki – klasy 7-8 – egzamin – powtórzenie
Miejscownik – miasta na świecie
Klasa 7 Chemia – Reakcje chemiczne (Karty pracy. Zestaw)
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź