Wytyczne dla ucznia – badanie w terenie (kl.8, ekologia)
Zadanie można zlecić uczniom do wykonywania na kilku lekcjach biologii (lub ewentualnie w domu). Projekt obejmuje 3 punkty z podstawy programowej. Uczeń:
-(…) dokonuje obserwacji liczebności, rozmieszczenia i zagęszczenia wybranego gatunku rośliny zielnej w terenie;
-analizuje oddziaływania antagonistyczne: konkurencję wewnątrzgatunkową i międzygatunkową, pasożytnictwo, drapieżnictwo i roślinożerność;
-analizuje oddziaływania nieantagonistyczne: mutualizm obligatoryjny (symbioza), mutualizm fakultatywny (protokooperacja) i komensalizm.
Dodatkowo projekt uwzględnia rozwój ważnych umiejętności takich jak planowanie działania, zarządzanie czasem, świadomość bogactwa otaczającego świata czy uczciwe odwoływanie się do źródeł informacji.
Ocena za takie zadanie jest o wiele bardziej cenna niż za typowy sprawdzian, ponieważ sprawdza umiejętność zastosowania wiedzy w praktyce.
GALERIA | |
Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
Klasa/wiek | Klasa 8 |
Przedmiot | Biologia |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | instrukcja, konspektyzajęć, pomocedydaktyczne, projekt, scenariusz, wiosna, zadaniespecjalne |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | |
Przeznaczenie materiału | |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź