Chcesz, aby Twoi uczniowie w końcu zrozumieli różnicę między tezą, argumentem a przykładem? Ten materiał to klucz do skutecznej nauki argumentacji! Dzięki niemu uczniowie nauczą się prawidłowego konstruowania wypowiedzi argumentacyjnych oraz dobierania odpowiednich przykładów z lektur.
💡 Co znajdziesz w tym produkcie? ✔ Gotowe schematy odpowiedzi – teza, argument i przykład z lektury w pełnej formie, które pomagają w nauce logicznego myślenia.
✔ Przykłady na podstawie lektur szkolnych – uczniowie od razu zobaczą, jak powiązać argumentację z omawianymi tekstami.
✔ Ćwiczenia do samodzielnego uzupełnienia – uczniowie mogą sprawdzić swoją wiedzę, wypełniając brakujące fragmenty wypowiedzi.
✔ Przejrzysta struktura – materiał świetnie nadaje się do wyświetlenia na lekcji oraz pracy w grupach. Uczniowie swoje wypowiedzi piszą w zeszytach – oszczędność w druku.
GALERIA | |
Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
Klasa/wiek | Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8 |
Przedmiot | Język polski |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | egzaminósmoklasisty, lektury, lektury obowiązkowe, zadania, zadanie |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | 2 |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Nie |
Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela, dla ucznia (praca samodzielne) |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | do 45 min |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności | Na zrealizowanie materiału i rozwiązanie zamieszczonych w nim zadań potrzeba około: 📌 Na lekcji w klasie – 30-45 minut Nauczyciel może wprowadzić teorię na temat różnicy między tezą, argumentem i przykładem (ok. 10 minut). Analiza gotowych przykładów i praca w grupach lub na forum klasy (ok. 15-20 minut). Uzupełnianie ćwiczeń przez uczniów oraz ich omówienie (ok. 10-15 minut). 📌 Podczas samodzielnej pracy w domu – 20-30 minut Uczniowie mogą przeanalizować przykłady i samodzielnie wykonać ćwiczenia, uzupełniając argumentację. Jeśli pracują z gotowymi schematami, czas realizacji będzie krótszy, ale w przypadku samodzielnego formułowania wypowiedzi może się wydłużyć. 📌 Praca w grupach – 40-50 minut Dyskusja nad różnymi wariantami argumentacji i przykładów (ok. 15 minut). Wspólne uzupełnianie ćwiczeń i prezentacja wyników (ok. 20 minut). Podsumowanie i refleksja nad poprawnością argumentacji (ok. 10 minut). Czas realizacji może się różnić w zależności od poziomu klasy i stopnia zaawansowania uczniów w formułowaniu wypowiedzi argumentacyjnych. |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź