Żaglowce to wyścig uczący podejmowania decyzji. W związku z tym rozgrywka podzielona jest na dwie fazy. W pierwszej gracze zbierają zapasy materiałów zapasowych (desek i płótna) niezbędnych w późniejszej części gry. W drugiej fazie gra jest już zwykłym ściganiem się. Najważniejszą decyzją jaką podejmuje gracz jest ustalenie, kiedy ma wyruszyć swoim statkiem.
Liczba graczy:
- 2-4
Ta gra planszowa może służyć do nauki:
- przeliczania w zakresie 6
- radzenia sobie z porażką
- planowania i podejmowania decyzji
Ta gra planszowa wymaga dodatkowo:
- Pionki: po 1 szt dla każdego gracza
- Kostki: 4 specjalne (szczegóły w opisie gry)
- Żetony/Karty: tak, dołączone do gry
Powiązane Święta kalendarzowe i wydarzenia:
- Europejski Dzień Morza (20 maja)
- Dzień Marynarza (25 czerwca)
- Światowy Dzień Morza (27 września)
Zasady gry „Żaglowce”:
- Do gry potrzebne będą 4 specjalne kostki.
Na kostce materiałowej będą po 2 symbole desek, 2 symbole płótna i 2 puste ścianki.
Na kostce nr 1 będzie 4 symbole wiatru (oraz 2 pola puste)
Na kostce nr 2 będą 3 symbole wiatru (oraz 3 pola puste)
Na kostce nr 3 będą 2 symbole wiatru (oraz 4 pola puste) - Na początku każdy z graczy bierze kartkę ze swoim statkiem oraz po 5 symboli desek i płótna żaglowego.
- W swojej kolejce gracz może wypłynąć w rejs lub zdobywać zapasy. Po wypłynięciu w rejs nie ma już możliwości gromadzenia zapasów.
- Gromadzenie zapasów polega na rzucie wszystkim kostkami. Gracz bierze dla siebie takie zapasy jak kostka materiałowa w równej wyrzuconych symboli wiatru.
- Gdy gracz uzna, że ma wystarczająco dużo zapasów to może wyruszyć w rejs. Ustawia wtedy swój pionek na polu ze strzałką.
- Aby wykonać ruch gracz rzuca wszystkim kostkami i przesuwa się o tyle pól ile wylosuje symboli wiatru. Po wykonaniu ruchu gracz musi naprawić statek (oddać odpowiednią liczbę żetonów). Naprawa zabiera to, co pokaże kostka żetonowa w ilości równej:
Ruch o 0 pól – 1 żeton
Ruch o 1 pole – 1 żeton
Ruch o 2 pola – 3 żetony
Ruch o 3 pola – 5 żetonów
Może się okazać, że nic nie wymaga naprawy (jeśli kostka materiałowa pokaże pustą ściankę). - Jeśli gracz nie ma żetonów na naprawy to cofa się o 1 pole. Jeśli gracz nie ma żetonów desek to rzuca ponownie kostkami – jeśli wypadnie 3x wiatr to statek tonie a gra się dla niego kończy przegraną. W pozostałych przypadkach nic się nie dzieje.
- Wygrywa ten gracz, który pierwszy dotrze do mety.
- Gra zawiera 2 plansze – do dłuższej i krótszej rozgrywki.
W grze wykorzystano grafiki na licencji Public Domain CC0 z pixabay.com
GALERIA | |
Kategorie ogólne | Przedszkole |
Klasa/wiek | 5-6 lat, 6-7 lat, Klasa 1 |
Przedmiot | |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | gra planszowa |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | |
Przeznaczenie materiału | |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź