Zakupy mnożenie i dzielenie pisemne szacowanie kalkulator klasa 5, 6, 7

Materiał cyfrowy

Proponuję kartę pracy dotyczącą zakupów, obliczania cen. Przeznaczona jest dla klasy 5 lub 6, ale sprawdzi się również w klasie 4 (mnożenie pisemne) jak również w starszych.

Na 13 stronach znajdują się obrazki z produktami oraz ich cenami (za kg lub za sztukę).

Na kolejnych stronach znajdują się listy zakupów.

Każdy uczeń dostaje kilka list zakupów. Jego zadaniem jest obliczyć ile pieniędzy wyda na zakupy.

Dalej znajdują się listy zakupów z podanym budżetem. Zadaniem ucznia jest sprawdzenie jak dużo danego produktu może kupić.

Na ostatniej stronie znajdują się odpowiedzi do list zakupów.

Zadania:

  • pomagają utrwalić mnożenie pisemne,
  • pokazują zastosowanie zaokrąglania liczb,
  • utrwalają obliczanie ceny za podaną wagę produktu,
  • aktywizują uczniów,
  • są idealne jeśli chcemy wyciągnąć uczniów z ławek (kartki z produktami można rozwiesić w różnych miejscach w klasie).
  • pokazują praktyczne zastosowanie matematyki.

Modyfikacje:

1) Temat można realizować z obliczeniami na kalkulatorze. Warto wtedy dać uczniom więcej list zakupów.

2) Uczniowie mogą stworzyć własną listę zakupów i obliczyć ile pieniędzy wydadzą.

3) Można podać uczniom budżet i polecić wybranie takiej liczby produktu/produktów żeby zmieścili się w budżecie.

Powodzenia!

Zapraszam też na moje media społecznościowe: https://www.facebook.com/profile.php?id=100090646974257#

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7
Przedmiot Matematyka
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 21 - 30
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Tak
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne)
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności do 45 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

nauczalni

Z wykształcenia jestem nauczycielką matematyki i informatyki. Lubię na lekcjach wykorzystywać materiały dydaktyczne stworzone przez siebie. Tworzę materiały interdyscyplinarne i takie, które wymagają kreatywnego myślenia ucznia. Interesuje mnie aktywizowanie uczniów. W pracy kładę nacisk na ich samodzielność. Skupiam się na praktycznym zastosowaniu matematyki.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *