Zgodnie z podstawą programową, uczniowie powinni rozpoznawać związki frazeologiczne, dostrzegać ich bogactwo oraz rozumieć ich znaczenie. Przygotowane przeze mnie karty mają na celu pomóc realizować te założenia.
Zestaw składa się z 10 kart pracy – dobieranek (uczniowie muszą połączyć frazeologizm z objaśnieniem jego znaczenia) oraz z 10 kart, w których należy samodzielnie wpisać znaczenie danego związku frazeologicznego.
Z kartami można pracować na różne sposoby. Mogą służyć jako zadanie indywidualne lub jako zadanie grupowe. Dobieranki można wykorzystać w ramach powtórek, a karty z uzupełnianiem – jako sprawdzenie wiedzy lub zadanie z wykorzystaniem słowników.
Frazeologizmy w tym zestawie są związane z takimi hasłami jak „głowa”, „język”, „noga”, „nos”, „oko”, „palec”, „ręka”, „serce”, „ucho”, „usta” (z każdym hasłem 9 frazeologizmów).
Ostatnio przeglądane materiały
| GALERIA | |
| Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
| Klasa/wiek | Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8 |
| Przedmiot | Język polski |
| Dokumenty | |
| Pliki graficzne | |
| Pliki wideo | |
| Pliki audio | |
| Download Tag | frazeologia, karta pracy |
| Instrukcja | |
| Liczba stron wraz z stroną tytułową | |
| Czy materiał zawiera odpowiedzi? | |
| Przeznaczenie materiału | |
| Dodatkowe notatki dla rodzica | |
| Średni czas aktywności | |
| Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |


Labirynt – dodawanie i odejmowanie do 20.
Ortograficzny Piotruś/Memory z H
Fizyka. Kl 7,8 . Prąd elektryczny – powtórzenie. Kolorowanka w świątecznym klimacie. 21 zadań/pytań prawda/fałsz.
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź