Materiał zawiera grę w pokera kryterialnego na temat dziedzictwa antyku.
Celem gry jest omówienie dziedzictwa starożytnej Grecji i Rzymu, a sama rozgrywka – toczona w grupach kilkuosobowych – skłania do dyskusji.
Grę można stosować na lekcjach historii w szkole ponadpodstawowej, na zajęciach dodatkowych lub kółku historycznym.
Instrukcja gry:
- Celem gry jest debata na temat kulturowego dziedzictwa antyku.
- Plansza podzielona jest na trzy obszary: kryteriów najważniejszych, drugorzędnych i trzeciorzędnych. Wewnątrz planszy znajdują się dwa miejsca, na których należy umieścić karty z kryteriami uznanymi za najważniejsze. W kolejnej części znajdują się cztery miejsca na kryteria drugorzędne, w trzeciej osiem miejsc na kryteria uznane za trzeciorzędne. Pozostałe karty, uznane przez graczy za mniej istotne, zostaną umieszczone poza planszą.
- Gra zaczyna się od rozdania kart.
- Gracz rozpoczynający grę wybiera spośród swoich kart tę, którą uważa za najważniejszą, głośno odczytuje jej treść i i umieszcza ją w takim miejscu planszy, które uważa za odpowiednie. Każdy kolejny gracz powtarza tę czynność.
- Jeżeli pole, na którym gracz chce umieścić swoją kartę jest zajęte, może on zaproponować zastąpienie leżącej tam karty nową. Najpierw jednak musi przekonać grupę o chęci zamiany. Po wysłuchaniu gracza grupa podejmuje decyzję (rozmawia, ew. głosuje).
- Odrzucona karta wraca do właściciela.
- Wygrywa ten, który pierwszy umieści wszystkie karty na planszy.
- Gra kończy się, gdy wszystkie karty zostaną wykorzystane.
GALERIA | |
Kategorie ogólne | Szkoła ponadpodstawowa |
Klasa/wiek | Szkoła ponadpodstawowa |
Przedmiot | Historia |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | Gra, gra dydaktyczna |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | |
Przeznaczenie materiału | |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź