1. Cel Programu
Celem jest wsparcie dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera poprzez zindywidualizowane podejście edukacyjne, które rozwija ich umiejętności społeczne, komunikacyjne, a także wspiera ich edukację akademicką.
2. Główne Założenia Programu
-
Zrozumienie i akceptacja: Edukacja na temat autyzmu, aby nauczyciele i uczniowie rozumieli, czym jest autyzm i jakie są jego skutki dla codziennego funkcjonowania.
-
Komunikacja wizualna: Wykorzystanie pomocy wizualnych takich jak piktogramy, plany dnia czy karty zadaniowe, które pomagają dzieciom z autyzmem lepiej zrozumieć oczekiwania i strukturę dnia.
-
Interakcje społeczne: Organizowanie zajęć grupowych i parowych, które są kierowane i monitorowane, aby zachęcać do interakcji społecznych w kontrolowanym środowisku.
-
Dostosowanie środowiska: Tworzenie przestrzeni przyjaznej dla sensorycznie, np. cicha kącik, w którym dziecko może odpocząć od nadmiernych bodźców, założyć ciemne okulary, nałożyć nauszniki i przykryć się kocem grawitacyjnym
3. Metody i Formy Pracy
-
Zajęcia praktyczne: Uczymy przez działanie, używając gier i zajęć związanych z życiem codziennym, które pomagają rozwijać umiejętności praktyczne.
- Terapia behawioralna: Wdrożenie technik behawioralnych, które są skuteczne w pracy z dziećmi autystycznymi, jak na przykład Analiza Zachowań Stosowanych (ABA).
- Szkolenia dla nauczycieli: Regularne warsztaty i szkolenia z zakresu najnowszych metod i technik pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
4. Zasoby i Materiały
-
Pakiety edukacyjne: Zestawy z materiałami dydaktycznymi, kartami pracy, historyjkami obrazkowymi oraz instrukcjami do gier edukacyjnych.
-
Technologia: Wykorzystanie aplikacji i programów komputerowych wspierających naukę dzieci z autyzmem, takich jak programy do nauki umiejętności społecznych lub mowy.
5. Współpraca z Rodzicami
-
Warsztaty dla rodziców: Organizowanie spotkań dla rodziców, które pomagają zrozumieć autyzm i uczą, jak wspierać rozwój dziecka w domu.
- Komunikacja: Regularne spotkania z rodzicami i opiekunami w celu omówienia postępów oraz planowania indywidualnych strategii wspierających dziecko.
6. Ewaluacja i Adaptacja
-
Monitoring postępów: Regularna ocena postępów uczniów, dostosowywanie planów nauczania i strategii interwencyjnych w zależności od potrzeb i reakcji dziecka.
- Feedback: Zebranie informacji zwrotnej od nauczycieli, rodziców oraz specjalistów, aby ciągle ulepszać program.
7. Propozycje zabaw i zadań
Cały projekt to 14 stron projektu z konkretnymi przykładami, propozycjami zabaw, wymienionymi konkretnymi technologiami, które można użyć w pracy z dzieckiem
GALERIA | |
Kategorie ogólne | Rozwój nauczyciela/Kursy/Szkolenia/Webinary |
Klasa/wiek | 2-3 lata, 3-4 lata, 4-5 lat, 5-6 lat, 6-7 lat, Klasa 1, Klasa 2, Klasa 3, Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8, Szkoła ponadpodstawowa |
Przedmiot | Rozwój społeczno-emocjonalny |
Dokumenty | .docx |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | inność, instrukcja, IPET, Motywacja, nauczanie projektowe (PBL), Nauczyciel współorganizujący kształcenie specjalne, Pedagog specjalny, projekt, rozwój, rozwój nauczyciela, Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia, wzór, zadania, zadanie, zadaniespecjalne |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | 14 |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Tak |
Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | ponad 120 min |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź