Planszowa gra ortograficzno-interpunkcyjna „Piramida”

Materiał cyfrowy

Gra ortograficzno-interpunkcyjna „Piramida” to mój autorski pomysł na polonistyczną planszówkę połączoną z odrobiną matematyki i strategii. Chodzi w niej o to, aby na szczycie swojej piramidy mieć jak najwyższą liczbę punktów.
Rozgrywka podzielona jest na dwie części – rywalizację i reaktywację. W pierwszej z nich uczniowie korzystają z gotowych zestawów pytań, w drugiej – wymyślają własne. Różni się też sposób liczenia punktów.

Gra ćwiczy:

  • umiejętność posługiwania się w praktyce zasadami pisowni polskiej,
  • rozwiązywanie zadań typu egzaminacyjnego (34 autorskie zadania: 22 ortograficzne + 12 interpunkcyjnych),
  • utrwala znajomość lektur obowiązkowych kl. 7-8, ponieważ zdania w zadaniach związanych z interpunkcją dotyczą tychże właśnie tekstów,
  • podstawowe umiejętności matematyczne (dodawanie i odejmowanie liczb całkowitych [dodatnich oraz ujemnych]),
  • samodzielną pracę ze słownikiem ortograficznym.

Materiał (plik pdf, 14 stron) zawiera: 2 plansze, instrukcję dla nauczyciela i zasady gry, zestawy pytań oraz kart interpunkcyjnych dla 2 graczy (wraz z odpowiedziami).

Aby zagrać w grę wystarczy wydrukować materiały i przygotować kostki do gry, długopisy oraz słowniki ortograficzne. Zabawa idealna na zastępstwo w kl. 6-8.

Materiał  został  przygotowany  z  wykorzystaniem  darmowych  grafik  dostępnych w aplikacji Canva.

 

 

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Język polski
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 14
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Tak
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne)
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności 90 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności Każda część gry zajmie ok. 30-45 minut. Mogą to być dwie odrębne jednostki lekcyjne.

zagraj-w-polski

Nazywam się Agnieszka Ptasiewicz. Jestem polonistką z dwudziestoletnim stażem pracy, egzaminatorką i wielbicielką gamifikacji oraz nowoczesnych technologii w edukacji. Hobbystycznie tworzę wirtualne escape roomy. Zagrajcie ze mną w polski! 💛

 

 

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *