Matematyczny Tłusty Czwartek (klasa 6-8)

Zamień lekcję matematyki w pyszną zabawę! Ten gotowy scenariusz to zestaw angażujących zadań matematycznych opartych na tematyce Tłustego Czwartku. Uczniowie w grupach rozwiązują zadania z różnych działów matematyki, m.in. obliczają koszty składników do pieczenia pączków. Scenariusz rozwija umiejętności matematyczne w praktyczny sposób i zachęca do współpracy. Idealny na kreatywną lekcję matematyki!

Dla kogo:

  • Uczniów szkół podstawowych (klasa 6-8)

 

Przeznaczenie:

  • Na lekcję z okazji Tłustego Czwartku, na której utrwalamy materiał
  • Do pracy w parach lub grupach.

 

Zestaw zawiera:

  • 8 zadań w formie sztafety zadaniowej dla starszych uczniów
  • karta pracy z zadaniami z pączkami dla młodszych uczniów
  • zadania związane z zakupem produktów na pączki
  • odpowiedzi do zadań
  • scenariusz całej lekcji z 3 dodatkowymi pomysłami na zadania

 

Dane techniczne:

Format: PDF

Liczba stron: 8

Liczba plików: 1

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Matematyka
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 8
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Tak
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności do 45 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

przestrzenpozytywnejedukacji

Cześć! Nazywam się Ola Jakubczak, jestem matematyczką, absolwentką psychologii pozytywnej i twórczynią Przestrzeni Pozytywnej Edukacji. Razem z Dorotą Walter (również matematyczką) sprawiamy, że nauka matematyki jest łatwiejsza, a także dbamy o wyposażenie ucznia w kompetencje przyszłości, umiejętności przydatne w dalszej edukacji, pracy i życiu codziennym.

Naszą misją jest odczarowanie matematyki i edukacji. Tworzymy przestrzeń pozwalającą uczniom poczuć się pewnie i rozwinąć skrzydła. Dbamy o to, aby lekcje były ciekawe, angażujące, tworzymy własne materiały edukacyjne, gry oraz zabawy matematyczne. Nieustannie się rozwijamy, szukamy nowych form i metod nauczania, żeby każda lekcja była niezwykłą, pełną pozytywnych emocji, przygodą. Ucząc matematyki, uczymy kompetencji potrzebnych uczniom w kolejnych etapach nauki, pracy i życiu. Poza treściami matematycznymi i przygotowaniem do egzaminu, uczymy planowania nauki, tworzenia notatek, metod efektywnego uczenia się, sposobów na motywację, radzenie sobie ze stresem egzaminacyjnym i wielu innych potrzebnych umiejętności.

Wspieramy również rodziców i nauczycieli, ich rozwój, dbanie o siebie, swoje granice aby mogli czuć się spełnieni i szczęśliwi oraz mieli siłę, wiedzę i umiejętności potrzebne do wsparcia ucznia w procesie edukacji. Szerzymy edukację pozytywną, czyli opartą na zasobach, w atmosferze empatii, szacunku i akceptacji, bo wiemy, że to najlepsza droga, a zmieniając swoje “podwórko”, przyczyniamy się do czegoś większego i tym samym mamy wpływ na obraz edukacji w Polsce.

To od nas zależy jak będzie wyglądało jutro ?

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *