Cykl 12 Spotkań „Razem przeciw hejtowi i przemocy”

Materiał cyfrowy

SPIS TREŚCI: Scenariusz 1: „Poznajemy problem – czym jest hejt i przemoc psychiczna?” Scenariusz 2: „Hejt w sieci – cyberprzemoc” Scenariusz 3: „Asertywność – sztuka mówienia „nie”” Scenariusz 4: „Empatia – wczuwanie się w sytuację drugiego” Scenariusz 5: „Radzenie sobie z hejtującymi komentarzami” Scenariusz 6: „Rola obserwatora – co robić, gdy widzę przemoc?” Scenariusz 7: „Konsekwencje hejtu – jak wpływa na ofiary?” Scenariusz 8: „Co zrobić, gdy jesteś sprawcą?” Scenariusz 9: „Wzmacnianie pozytywnych relacji budowanie kultury szacunku” Scenariusz 10: „Radzenie sobie z emocjami” Scenariusz 11: „Wspólne poszukiwanie rozwiązań – warsztaty antyprzemocowe” Scenariusz 12: „Podsumowanie cyklu i plany na przyszłość” Cykl 12 Spotkań – „Razem przeciw hejtowi i przemocy” Poniżej przedstawiam propozycję cyklu 12 spotkań (scenariuszy) po 45 minutowych zajęć dla młodzieży, dotyczących problematyki hejtu, wyśmiewania, przemocy psychicznej i cyberprzemocy. Każdy scenariusz zawiera cele, krótką charakterystykę zajęć, sugerowane metody pracy, przykładowe ćwiczenia oraz praktyczne wskazówki zarówno dla ofiar, jak i sprawców, które mogą pomóc zaprzestać szkodliwych zachowań. Cykl 12 Spotkań – „Razem przeciw hejtowi i przemocy” Cel główny cyklu: • Uświadomienie uczestnikom szkodliwości hejtu, wyśmiewania, przemocy psychicznej i cyberprzemocy. • Wyposażenie młodzieży w praktyczne narzędzia radzenia sobie w sytuacjach przemocy oraz sposobów zapobiegania jej eskalacji. • Rozwijanie empatii, asertywności i umiejętności komunikacyjnych, zarówno u ofiar, jak i potencjalnych sprawców. Ogólne metody pracy: • Dyskusja grupowa i praca w mniejszych grupach • Studium przypadków (case studies) • Ćwiczenia asertywności i scenki rodzajowe (role-playing) • Refleksja indywidualna i zbiorowa (pisemne notatki, dzielenie się doświadczeniami) • Prezentacje multimedialne i interaktywne quizy • Praca nad rozwiązaniami – opracowywanie planów interwencyjnych 

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 1, Klasa 2, Klasa 3, Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8, Szkoła ponadpodstawowa
Przedmiot Rozwój społeczno-emocjonalny
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , , , , , , , , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 18
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Tak
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla rodzica, dla ucznia (praca samodzielne)
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności ponad 120 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

EMOCJAmaMOC

Ogromnie nam miło, że tu jesteś!

POMYSŁOWA LAMA

POMOCE EDUKACYJNE KARTY PRACY SZKOLENIA

WARSZTATY TERAPIA ZAJĘCIA ROZWOJOWE URODZINY

Pomysłowa Lama to miejsce,  w którym znajdziecie mnóstwo pomocy dydaktycznych i edukacyjnych do pracy z dziećmi na etapie przedszkola, szkoły i wyżej!

na rozwój, terapię, zabawę, urodzinki i niezapomniane wspomnienia!

Znajdziecie u nas terapeutów z  pasją i zaangażowaniem!

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *