Karty samopoznania to narzędzie służące do refleksji nad własnymi umiejętnościami, postępami lub zrachowaniami. Umożliwiają użytkownikowi – dziecku, uczniowi lub dorosłemu – ocenę siebie w określonym obszarze, np. umiejętności społecznych, komunikacyjnych, emocjonalnych czy edukacyjnych.
Karty samopoznania to zestaw pytań lub stwierdzeń, do których użytkownik odnosi się, zaznaczając, na ile dane zdanie go dotyczy. Pomagają rozwijać samoświadomość, wzmacniać poczucie sprawczości i umożliwiają nauczycielowi lub terapeucie lepsze dostosowanie działań do indywidualnych potrzeb dziecka. Stosowane są m.in. w pedagogice specjalnej, terapii pedagogicznej i pracy wychowawczej.
Ostatnio przeglądane materiały
| GALERIA |
![]() |
| Kategorie ogólne | Edukacja specjalna |
| Klasa/wiek | Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8 |
| Przedmiot | Inne |
| Dokumenty | |
| Pliki graficzne | .png |
| Pliki wideo | |
| Pliki audio | |
| Download Tag | TUS |
| Instrukcja | |
| Liczba stron wraz z stroną tytułową | 15 |
| Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Nie |
| Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela, dla rodzica |
| Dodatkowe notatki dla rodzica | Karty samopoznania to zestaw pytań i zadań, które pomagają dzieciom, młodzieży (a także dorosłym) lepiej zrozumieć siebie – swoje emocje, potrzeby, wartości, marzenia i mocne strony. Rozgrywka polega na losowym wybieraniu kart i odpowiadaniu na znajdujące się na nich pytania lub wykonywaniu poleceń. |
| Średni czas aktywności | 15 - 30 min |
| Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności | 🕹️ Sposoby rozgrywki (warianty zabawy): 1. Wariant indywidualny – „Poznaj siebie” Gracz losuje jedną kartę dziennie i zapisuje lub opowiada swoją odpowiedź. Można stworzyć z tego osobisty dziennik refleksji. 2. Wariant grupowy – „Krąg zaufania” Uczestnicy siedzą w kręgu i kolejno losują karty. Każdy odpowiada na pytanie lub wykonuje zadanie – według własnej gotowości. Stosujemy zasadę dobrowolności – „mogę mówić tyle, ile chcę”. 3. Wariant terapeutyczny – „Rozmowa w duecie” Uczestnik i prowadzący (terapeuta, nauczyciel, rodzic) losują po jednej karcie i wspólnie omawiają swoje odpowiedzi. Ułatwia to budowanie relacji i zaufania. 4. Wariant twórczy – „Karty inspiracji” Po wylosowaniu karty uczestnik rysuje, tworzy kolaż lub pisze opowiadanie inspirowane pytaniem/zadaniem z karty. |


Latarnik. Stacje zadaniowe
Klasa 5. Biologia. Części rośliny (karta pracy kolorowa)
PAKIET MATERIAŁÓW NA MARZEC WEDŁUG KALENDARZA ŚWIĄT I DNI NIETYPOWYCH 

Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź