Ekspedycja: Gamifikacja, Grywalizacja edukacyjna na cały dział, semestr, rok (dla dowolnej klasy i przedmiotu). Uniwersalny szablon grywalizacji.

Materiał cyfrowy

Ekspedycja to szablon gamifikacji edukacyjnej, który świetnie sprawdzi się jako innowacja pedagogiczna.

EKSPEDYCJA to całoroczna lub semestralna grywalizacja edukacyjna dla dowolnej klasy i przedmiotu. Zaproś swoich uczniów w podróż, której nie zapomną!

Ekspedycja to gotowy do wdrożenia, uniwersalny system grywalizacji edukacyjnej, który zamienia codzienne lekcje w pasjonującą wyprawę pełną tajemnic, wyzwań i zdobywania nowych kompetencji. Opiera się na fabularnej narracji, zbieraniu zdolności, odznak i rang, a wszystko to w pełni skalowalne do każdego przedmiotu, poziomu edukacyjnego i długości cyklu nauczania (dział/semestr/rok).

Wszystkie rzeczy (sprawdziany, kartkówki, zadania na lekcji, zadania dodatkowe) robisz tak, jak zawsze. Musisz tylko wyliczyć swoje progi punktowe. Otrzymujesz do tego stworzony kalkulator i filmik z instrukcją krok po kroku. 

W tej grze Twoi uczniowie wcielają się w ODKRYWCÓW, którzy wyruszają na EKSPEDYCJĘ przez magiczne krainy pełne zagadek, zadań i misji.

Każdy gracz posiada KARTĘ POSTACI, na której przykleja swoje zdobyte ODZNAKI, rozwinięte ZDOLNOŚCI przetrwania i osiągnięte RANGI odkrywców.

Stawką w tej grze są LWIE DUKATY – symbol odwagi, mądrości i królewskiego uznania oraz ZŁOTE MRÓWKI – symbol wytrwałości, ciężkiej i systematycznej pracy.

Co daje nam grywalizacja?

Wzrost motywacji uczniów poprzez zbudowanie atrakcyjnej, emocjonującej fabuły.

Wspiera systematyczność, umiejętność planowania i samodzielność. Uczniowie chcą zdobywać kolejne zdolności, odznaki i rangi. Sami decydują, która ranga jest dla nich wystarczająca.

Co otrzymujesz?

– Filmik z instrukcją.

– Plik Excel z kalkulatorem progów punktowych i gotowym arkuszem punktacji.

– List powitalny dla uczniów.

– Krótko opisane zasady grywalizacji do powieszenia w klasie.

– Planszę GRY.

– Opisane elementy gry i kolejność ich zdobywania (3 plansze).

– Karty postaci, aby zbierać odznaki, zdolności i rangi.

– Odznaki, zdolności i rangi do wydruku i naklejania przez uczniów.

– Szablony kalendarza do wpisywania dat misji.

Czy jesteś gotów wyruszyć z uczniami na edukacyjną Ekspedycję?

Zostaw za sobą sztywne ramy tradycyjnego nauczania. Spakuj plecak, stwórz przestrzeń dla przygody i zanurz się z uczniami w system edukacyjny oparty na motywacji wewnętrznej, radości z odkrywania i poczuciu sprawczości.

Spraw, aby szkoła znów stała się miejscem, które rozpala ciekawość świata.

Produkt zawiera (pliki do pobrania):

– Edytowalna wersja w PowerPoint™ i Excel™.

– Wersja do druku w PDF.

– Zgoda autora na wykorzystanie jako innowacja pedagogiczna.

Może Cię również zainteresować:

Kategorie ogólne Innowacja pedagogiczna
Klasa/wiek Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8, Szkoła ponadpodstawowa
Przedmiot Matematyka
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 17
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Nie
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności ponad 120 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

Inspire Math Matematyka

Jestem nauczycielką matematyki, która mnie fascynuje i jest moją pasją. Prowadzę lekcje logiki i projekty matematyczne. Co roku biorę udział w kilku konferencjach australijskich i amerykańskich, z których czerpię mnóstwo inspiracji na kreatywne metody nauczania.

Tworzę matematyczne materiały edukacyjne dla nauczycieli z całego świata (USA, Australia, Włochy, Indie, Polska). Głównie skupiam się na amerykańskim stylu nauczania, czyli na grywalizacji, nauczaniu projektowym, zastosowaniu matematyki w życiu codziennym, nauczaniu przez odkrywanie oraz na połączeniu matematyki ze sztuką.

Prowadzę grupę dla nauczycieli i bloga matematycznego na Facebooku i Instagramie - Inspire Math Matematyka, na którym znajdziecie wiele pomysłów na „inne” lekcje matematyki, nauczanie projektowe skupiające się na kompetencjach przyszłości i matematykę po angielsku.

Jestem ambasadorką portalu Zlotynauczyciel.pl i członkiem Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki. 

Prowadzę warsztaty i webinary dla nauczycieli oraz występuję jako prelegentka na różnych konferencjach, m. in. Krajowe i Regionalne Konferencje SNM, Konferencja EMPATYCZNA EDUKACJA, Ogólnopolska Konferencja „Grywalizacja w edukacji”, IX Międzynarodowa konferencja „Innowacyjne rozwiązania w edukacji” organizowana przez EduMagic (Rumunia), Międzynarodowa konferencja dot. dydaktyki matematyki CME’24.

Jestem trenerką w NODN Progresfera oraz trenerką metody „Myślącej klasy” (BTC) w Szkole Edukacji Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności i Uniwersytetu Warszawskiego.

Zajęłam II miejsce w konkursie Edukacja Jutra 2023 Fundacji Polskiego Funduszu Rozwoju na najlepszy scenariusz zajęć popularyzujący wiedzę z zakresu przedsiębiorczości. Brałam udział w Szkole Prototypowania „STEAM” – 5-dniowe warsztaty tworzenia pomocy naukowych skoncentrowane na rozwijaniu kompetencji XXI wieku, w tym m.in. kreatywności i współpracy organizowane w ramach programu „Nauka dla Ciebie” Centrum Nauki Kopernik.

Więcej na moim blogu: inspire-math.com.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *