W jaki sposób możemy wykorzystać plansze?
To ćwiczenie możemy przeprowadzić:
-tylko z biernikiem – czasownik woleć, np. Wolę kompot niż wodę.
-z biernikiem i dopełniaczem – czasowniki: (nie)lubić, uwielbiać, nie znosić itd.
-używając różnych form koniugacji – Ja lubię lub on/ona lubi
-na odwrót – studenci zadają pytania – Czy lubisz wodę? Czy lubisz whisky?
ZGADNIJ KTO …
Wybieramy jedną osobę z listy i mówimy zdania, np. Lubię piwo, bardzo lubię kompot itd. Reszta grupy musi powiedzieć, o kogo chodzi.
Gra jest dostępna w dwóch wersjach – pierwsza nie zawiera napojów alkoholowych, więc możemy ją wykorzystać z dziećmi.
Wersja z pustą planszą – ćwiczenie komunikacyjne
Studenci wybierają jedno imię z listy i uzupełniają tabelkę według własnych preferencji. Ich zadaniem będzie uzupełnienie reszty. W tym celu muszą zadawać pytania, np. Czy lubisz piwo?
Później porównujemy i omawiamy wspólnie odpowiedzi – John lubi piwo, ale nie lubi whisky itd.
Ostatnio przeglądane materiały
| GALERIA | |
| Kategorie ogólne | Szkoła ponadpodstawowa |
| Klasa/wiek | Szkoła ponadpodstawowa |
| Przedmiot | Język polski |
| Dokumenty | |
| Pliki graficzne | |
| Pliki wideo | |
| Pliki audio | |
| Download Tag | Gra |
| Instrukcja | |
| Liczba stron wraz z stroną tytułową | |
| Czy materiał zawiera odpowiedzi? | |
| Przeznaczenie materiału | |
| Dodatkowe notatki dla rodzica | |
| Średni czas aktywności | |
| Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |


Motyw roli literatury egzamin ósmoklasisty język polski
Dzień tabliczki mnożenia – pakiet gier
Śpiewnik przyrodniczy
Świetne materiały! Polecam!
Bardzo dziękujemy za miłe słowa i za motywację do dalszego działania! Serdecznie pozdrawiamy <3