Oto zestaw pięciu zadań sprawdzających umiejętności związane z rzeczownikiem:
– wyszukiwanie/wskazywanie tej części mowy wśród innych,
– odróżnianie rzeczowników pospolitych od własnych,
– odróżnianie rzeczowników konkretnych od abstrakcyjnych,
– odmiana rzeczownika przez przypadki i oddzielanie tematu fleksyjnego od końcówki,
– rozpoznawanie form fleksyjnych rzeczownika (liczba, rodzaj).
Zadania przeznaczone są dla uczniów klasy 5.
Przygotowane zostały tak, że każde z nich znajduje się na oddzielnej stronie – łatwo więc przygotować całą zabawę. Jak to zrobić? Dzielimy klasę na 5 grup i przygotowujemy 5 stanowisk do pracy. Na każdym stanowisku kładziemy jedno zadanie. Każda z grup ma na wykonanie zadania 5 minut, potem zmieniają stację i wykonują kolejne zadanie. Rozwiązanie pokazują nauczycielowi, który zapisuje punkty. Po zrobieniu wszystkich zadań, rozwiązania (i ewentualne trudności, najczęstsze błędy) są omawiane wspólnie (najlepiej gdy każda grupa omówi zadanie, które zrobiła dobrze, nauczyciel tylko uzupełnia w razie potrzeby).
Materiał zawiera 8 stron – zadania, tabele do podsumowania punktacji i odpowiedzi.
GALERIA | |
Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
Klasa/wiek | Klasa 5 |
Przedmiot | Język polski |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | kodyQR, rzeczownik, Stacje zadaniowe |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | |
Przeznaczenie materiału | |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź