Dodaj najwięcej materiałów edukacyjnych na zlotynauczyciel.pl do 5 kwietnia, a staniesz się bohaterem naszego wywiadu

Platforma zlotynauczyciel.pl, jest miejscem udostępniającym materiały edukacyjne tworzone przez nauczycieli. Naszą ideą jest również pokazywanie kreatywnych ludzi, którzy przełamują schematy związane z edukacją. Tworzą oni własne autorskie materiały, traktują swoją pracę z pasją i zaangażowaniem. Wychodzą poza stereotypy i inspirują innych. Tacy nauczyciele to prawdziwi bohaterowie! 

Chcemy Was pokazać szerszej społeczności, Drodzy Nauczyciele, aby szerzyć tę ideę! 

Konkurs na platformie zlotynauczyciel.pl

Nasz konkurs trwa od dziś do piątego kwietnia. Dostawcom, którzy udostępnią na naszej stronie najwięcej materiałów proponujemy wywiad na temat ich pracy twórczej oraz inspiracji w zawodzie nauczyciela.  Umówimy się z Wami na dogodny termin wywiadu. Publikacja materiału trwa do tygodnia.

Nasza propozycja skierowana jest do pedagogów, wychowawców, nauczycieli przedmiotów, trenerów, dostawców, którzy publikują na naszej platformie swoje materiały. Wybierzemy trzy osoby, którym zaproponujemy publikację rozmowy. 

Co uzyskasz dzięki temu?

•    Publikację na rozwijającej się platformie internetowej

•    Promocję wywiadu na grupach tematycznych, social mediach

•    Wyjście do szerszego grona ze swoim pomysłem, ideą, osobowością

Oto fragmenty naszych dotychczasowych wywiadów:

„Jest wiele czynników, które dają radość i satysfakcję z pracy. Bycie nauczycielem to nie tylko nauczanie, ale przede wszystkim bycie tuż obok ucznia, w każdej chwili jego szkolnego życia. Najbardziej wzruszają mnie momenty kiedy czuję, że uczeń się przede mną otwiera, kiedy pozwala mi poznać siebie, szczególnie taki uczeń, z którym z różnych powodów jest utrudniony kontakt. Uwielbiam ten moment, kiedy zostaje po lekcji i po prostu zagaduje. Czuję, że mi ufa. Lubię też gdy dzieciaki mówią, że moje lekcje są jakieś krótsze. Wiem, że nie przynudzałam.

Cieszę się gdy uczniowie spontanicznie reagują, kiedy się dużo śmiejemy, wdajemy w tzw. dyskusje nie na temat nawet kosztem lekcji. To wprowadza pozytywną atmosferę, zacieśnia relacje”.

Mariola Dyl, link do całego wywiadu znajdziesz TUTAJ

„Czasem w podręczniku są jakieś braki, albo temat jest pokazany w sposób, którego nie czuję. Wtedy wymyślam własną wersję tematu. Inspiruje mnie też wszystko, co czytam i oglądam. Kiedy trafię na jakiś fascynujący temat, to staram się wykorzystać go na lekcji, wkomponować w materiał, który obecnie realizuję”. Ania Wacowska, link do wywiadu znajdziesz TUTAJ

Ania Wacowska, link do wywiadu znajdziesz TUTAJ

„To jest praca, która daje mi wyjątkowe poczucie sensu. Najbardziej cieszy mnie przyrost dobra, które obserwuję. Mam szansę zmienić na lepsze życie dzieci, których rodziców nie stać na zajęcia dodatkowe, czy korepetycje, czasem wręcz dzieci, które pochodzą ze środowisk, w których edukacja nie jest wartością, a ich rodzice ponieśli porażki na swoich szkolonych drogach. Dla uczniów z takich środowisk jedyną ścieżką i szansą jest edukacja państwowa”.

Joanna Filipowicz-Adamowicz, link do  wywiadu znajdziesz TUTAJ

“Gdy rysujemy – lepiej zapamiętujemy” – w tym haśle, które często przytaczam, zawarta jest istota myślenia wizualnego. Jako psycholog wiem, jak ważne jest myślenie obrazami dla procesu zapamiętywania. A najlepiej zapamiętujemy, gdy angażujemy do tego wiele zmysłów. Zgodnie z popularna ostatnio teorią multimodalności, gdy słyszymy (słowa), widzimy (ikony) i odczuwamy (rysując) – informacje, które docierają do mózgu, są głębiej przetwarzane i skuteczniej zapadają w pamięć. Nie wspominając już, o wszelkich badaniach podkreślających istotę humoru dla procesu uczenia się. A przecież rysowanie sprawia, że nasz mózg się cieszy (link do mojego wystąpienia na tedx https://youtu.be/K3AS7E9b0kA).”

Agata Jakuszko Sobocka, link do wywiadu znajdziesz TUTAJ

„Mały Książę mówił, że najważniejsze nie jest widoczne dla oczu. To coś, co się dzieje w naszej głowie. Nie tylko w edukacji, ale wszędzie gdzie próbujemy zrozumieć jakieś informacje, zapamiętać, przekazać je innym osobom. Myślenie wizualne sprawia, że po pierwsze lepiej rozumiemy to co sami mamy w głowie, a po drugie łatwiej jesteśmy w stanie wytłumaczyć naszym odbiorcom przekaz, komunikat, który chcemy im przedstawić. Czyli jest to rodzaj narzędzia, które pomaga w komunikacji z samym sobą, w opracowaniu informacji. Także projektowaniu usług i komunikowaniu się”.

Agata Baj, link do wywiadu znajdziesz TUTAJ

„Trudno nie zgodzić się ze stwierdzeniem, że myślimy obrazami. Gdy ktoś wspomni przy nas, na przykład o czekoladzie, nie pojawia się w naszej głowie ciąg pozłacanych liter “czekolada”, a raczej zobaczymy obraz naszej ulubionego słodkiego przysmaku. Jest to podstawa myślenia wizualnego. Myślenie wizualne wspiera nie tylko zapamiętywanie, lecz także rozumienie pojęć”.

Magda Łukasik, link do wywiadu znajdziesz TUTAJ

„Zazwyczaj […] pomysły na sketchnotki tworzą się same podczas lekcji. Staram się słuchać swoich uczniów. Rysujemy, rozmawiamy, a w trakcie tego procesu powstają nowe skojarzenia i pomysły. Ja sama często szukam inspiracji u innych nauczycieli – zwłaszcza wczesnoszkolnych. Warto czerpać z ich doświadczenia, bo mają pod opieką wyjątkowo wymagającą grupę uczniów. Zazwyczaj jednak pomysły na sketchnotki tworzą się same podczas lekcji. Staram się słuchać swoich uczniów. Rysujemy, rozmawiamy, a w trakcie tego procesu powstają nowe skojarzenia i pomysły. Wiem, że przedmioty, których uczę, nie należą do najłatwiejszych, dlatego za wszelką cenę próbuję stworzyć podczas lekcji bezpieczną atmosferę, gdzie każdy może się wypowiedzieć i ma prawo do pomyłek”.

Justyna Pawełek, link do wywiadu znajdziesz TUTAJ.

Zapraszamy do wzięcia udziału w naszym konkursie!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.