Drodzy Autorzy i Klienci,
Właśnie wystartowaliśmy na nowej stronie, co było dla nas dużym wyzwaniem.
Jeśli zauważycie, że jakaś funkcjonalność działa nieprawidłowo, śmiało zgłaszajcie to na adres admin@zlotynauczyciel.pl.
Postaramy się rozwiązać to najszybciej, jak to możliwe.
Co tu znajdziesz?
Planszówkę pomagającą opanować odmianę czasownika „być” w języku angielskim.
Co otrzymasz?
– bord = 1 plik PDF, 1 str. – 1x planszówka, na której znajduje się QR code z linkiem do informacji „Jak grać” i „Jak wykorzystać inaczej”.
Jak grać?
a. Rzucaj kością do gry lub monetą (tu znajdziesz alternatywy) i przesuwaj się po kolejnych polach. Ścieżkę wyznaczają cienkie, czarne linie.
b. Jeśli trafisz na pole, OD KTÓREGO wiedzie strzałka, podążaj za nią i PRZESKOCZ LUB COFNIJ SIĘ na pole, które wskazuje.
c. Na każdym polu znajduje się odmieniona forma czasownika „być”. Zadaniem gracza jest przetłumaczenie jej z języka docelowego na język polski lub odwrotnie.
d. Gracz, który pierwszy dotrze do pola FINISH, jest zwycięzcą.
Jak wykorzystać inaczej?
– Utwórz zdanie z podaną formą czasownika „być” dodając zaimek osobowy (ja, ty, on, itd.) – w zależności od wersji językowej.
– Utwórz zdanie z podaną formą czasownika „być” zastępując zaimek osobowy imieniem, nazwą własną, rzeczownikiem (Edmund, Londyn, parasolki, itd.).
– Zbuduj z podaną formą czasownika „być” konkretny rodzaj zdania – twierdzenie, przeczenie, pytanie.
– Zbuduj z podaną formą czasownika „być” dowolne zdanie.
– Zamień na formę przeszłą / przyszłą.