CHŁOPCY Z PLACU BRONI- ĆWICZENIE REDAKCYJNE- ALTERNATYWNE ZAKOŃCZENIE

Materiał cyfrowy

      Ćwiczenie redakcyjne zachęcające uczniów do tworzenia  opowieści, w której połączą wiedzę o lekturze  z własnymi pomysłami na pozytywne zakończenie powieści.

Po zapoznaniu się z tekstem wyjściowym uczniowie dopisują dalszy ciąg. Zadanie pozwala na uruchomienie wyobraźni  a jednocześnie wymaga od ucznia kompetencji literackich tj. dobrej znajomości elementów świata przedstawionego powieści: czasu, miejsc, bohaterów.

Może stać się przydatnym treningiem dla uczniów klas młodszych (4-6) przed ćwiczeniem umiejętności redagowania opowiadania twórczego opartego na znajomości lektur  w klasach 7-8. Załączone kryteria sukcesu podpowiadają uczniowi, jakie elementy powinien uwzględnić podczas pracy.

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7
Przedmiot Język polski
Dokumenty .docx
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową
Czy materiał zawiera odpowiedzi?
Przeznaczenie materiału
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

LEKCJA POLSKIEGO

Jestem nauczycielką dyplomowaną języka polskiego i etyki. W szkole podstawowej uczę od ponad dwudziestu lat, od kilku mam także okazję pracować z licealistami. Tworzę sporo materiałów autorskich, starając się dostosowywać metody pracy do potrzeb konkretnej grupy. Swoje pomysły prezentuję na stronie Lekcja polskiego na FB oraz w kilku grupach nauczycielskich.
( https://www.facebook.com/profile.php?id=100064046290164)

Recenzje

  • Chłopcy z Placu Broni

    Polecam w 100%. Uczniom podobała się taka forma pracy z lekturą.

    Dla 25 z 53 osób ta recenzja była pomocna.

    Pomóż innym użytkownikom znaleźć najbardziej pomocne recenzje

    Czy ta Recenzja jest pomocna? TAK NIE

  • Napisz recenzję

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *