Ćwiczenie redakcyjne zachęcające uczniów do tworzenia opowieści, w której połączą wiedzę o lekturze z własnymi pomysłami na pozytywne zakończenie powieści.
Po zapoznaniu się z tekstem wyjściowym uczniowie dopisują dalszy ciąg. Zadanie pozwala na uruchomienie wyobraźni a jednocześnie wymaga od ucznia kompetencji literackich tj. dobrej znajomości elementów świata przedstawionego powieści: czasu, miejsc, bohaterów.
Może stać się przydatnym treningiem dla uczniów klas młodszych (4-6) przed ćwiczeniem umiejętności redagowania opowiadania twórczego opartego na znajomości lektur w klasach 7-8. Załączone kryteria sukcesu podpowiadają uczniowi, jakie elementy powinien uwzględnić podczas pracy.
Używamy plików cookie, aby zapewnić prawidłowe działanie serwisu, analizować ruch i personalizować treści. Wybierz, na co się zgadzasz.
Dowiedz się więcej