Ćwiczenie redakcyjne zachęcające uczniów do tworzenia opowieści, w której połączą wiedzę o lekturze z własnymi pomysłami na pozytywne zakończenie powieści.
Po zapoznaniu się z tekstem wyjściowym uczniowie dopisują dalszy ciąg. Zadanie pozwala na uruchomienie wyobraźni a jednocześnie wymaga od ucznia kompetencji literackich tj. dobrej znajomości elementów świata przedstawionego powieści: czasu, miejsc, bohaterów.
Może stać się przydatnym treningiem dla uczniów klas młodszych (4-6) przed ćwiczeniem umiejętności redagowania opowiadania twórczego opartego na znajomości lektur w klasach 7-8. Załączone kryteria sukcesu podpowiadają uczniowi, jakie elementy powinien uwzględnić podczas pracy.
GALERIA |
|
Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
Klasa/wiek | Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7 |
Przedmiot | Język polski |
Dokumenty | .docx |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | Chłopcy z Placu Broni, lektury, lektury obowiązkowe |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | |
Przeznaczenie materiału | |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Recenzje
By Danusia on
Polecam w 100%. Uczniom podobała się taka forma pracy z lekturą.
Dla 25 z 53 osób ta recenzja była pomocna.
Pomóż innym użytkownikom znaleźć najbardziej pomocne recenzje
Czy ta Recenzja jest pomocna? TAK NIE
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź