Ćwiczenie redakcyjne zachęcające uczniów do tworzenia opowieści, w której połączą wiedzę o lekturze z własnymi pomysłami na pozytywne zakończenie powieści.
Po zapoznaniu się z tekstem wyjściowym uczniowie dopisują dalszy ciąg. Zadanie pozwala na uruchomienie wyobraźni a jednocześnie wymaga od ucznia kompetencji literackich tj. dobrej znajomości elementów świata przedstawionego powieści: czasu, miejsc, bohaterów.
Może stać się przydatnym treningiem dla uczniów klas młodszych (4-6) przed ćwiczeniem umiejętności redagowania opowiadania twórczego opartego na znajomości lektur w klasach 7-8. Załączone kryteria sukcesu podpowiadają uczniowi, jakie elementy powinien uwzględnić podczas pracy.
Ostatnio przeglądane materiały
| GALERIA |
![]() ![]() |
| Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
| Klasa/wiek | Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7 |
| Przedmiot | Język polski |
| Dokumenty | .docx |
| Pliki graficzne | |
| Pliki wideo | |
| Pliki audio | |
| Download Tag | Chłopcy z Placu Broni, lektury, lektury obowiązkowe |
| Instrukcja | |
| Liczba stron wraz z stroną tytułową | |
| Czy materiał zawiera odpowiedzi? | |
| Przeznaczenie materiału | |
| Dodatkowe notatki dla rodzica | |
| Średni czas aktywności | |
| Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |


Sprawdzian „Syzyfowe prace”.
ZESTAW GRUPOWY GRUPA „MYSZKI PODRÓŻNICZKI”
Chemowanki. Chemiczne kolorowanki w wakacyjnym klimacie. Lato. Wakacje. Zastępstwo. 


Recenzje
By Danusia on
Polecam w 100%. Uczniom podobała się taka forma pracy z lekturą.
Dziękujemy za Twoją opinię.
Dla 88 z 218 osób ta recenzja była pomocna.
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź