Czekolada – gra w przypadki rzeczownika

Materiał cyfrowy

Oto smakowita czekoladowa gra w odmianę rzeczownika przez przypadki. Zawiera dwie duże tabliczki czekolady z wyrazowymi kostkami oraz wiele małych czekoladek z nazwami przypadków. Jak pracować z tą pomocą dydaktyczną? Uczniowie mają do dyspozycji dwie tabliczki czekolady. Muszą znać już całkiem nieźle przypadki, gdyż po wybraniu kostki z wyrazem losują małą czekoladkę z przypadkiem i liczbą, aby podać odpowiednią formę wybranego rzeczownika. Jeśli uda się, kładą znacznik w swoim kolorze (u mnie były to guziki, których mam setki). Jeżeli nie uda się utworzyć prawidłowej formy, wyraz pozostaje wolny dla innych graczy. Dobrze dorzucić do gry ściągę z pytaniami przypadków i zakryć przed graczami – dzięki niej uczniowie będą rozstrzygać, czy odpowiedzi są prawidłowe. Wygrywa osoba, która zje większość czekolady, czyli będzie miała więcej znaczników w swoim kolorze.

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8
Przedmiot Język polski
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową
Czy materiał zawiera odpowiedzi?
Przeznaczenie materiału
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

Polak z pomysłem

Jestem dyplomowaną nauczycielką języka polskiego, pasjonatką oceniania kształtującego i ambasadorkąa eTwinning, Microsoft Innovative Educator Expert, współzałożycielką Podlaskiego Klubu Kreatywnych Nauczycieli, ambasadorką Wiosny Edukacji, trenerem Kreatywnego Umysłu, należę do grupy Superbelfrzy RP, lubię metody aktywizujące i narzędzia cyfrowe w edukacji, piszę i nagrywam piosenki edukacyjne dla moich uczniów, prowadzę bloga edukacyjnego kreaktywnanauka.blogspot.com. Od lat tworzę pomoce dydaktyczne, z których korzystają moi uczniowie, teraz dzielę się nimi z innymi nauczycielami.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *