Karta w formacie A4, która pomaga w rozpoznawaniu części mowy. Na czym to polega?
Podajemy uczniowi jakiś wyraz/część mowy (można też wypisać na karteczkach) i uczeń, który ma trudność z rozpoznaniem, jaka to część mowy, może użyć tej karty i samodzielnie dojść do tego, by ją określić. Wystarczy, że będzie odpowiadał na zapisane pytania i je odrzucał. Jeśli odpowiada: NIE, przechodzi dalej, jeśli jest to prawidłowa odpowiedź, powinien dojść do tego, jaka to część mowy.
Można wydrukować karty dwukrotnie. Jedną pozostawiamy pustą, a na drugiej można wypisać części mowy (wersja łatwiejsza). Ja pracuję w Montessori i przykleiłam odpowiadające danej części mowy symbole gramatyczne, które moi uczniowie znają (patrz zdjęcie). Ale można także spokojnie napisać każdą część mowy słownie.
Myślę, że karta ta jest bardzo ciekawą „ściągą” dla ucznia, który jeszcze ma trudności z określaniem części mowy, a nie jest to też gotowiec, zmusza to samodzielnego myślenia i poszukiwania.
Format PDF, jedna strona do wydruku
GALERIA |
|
Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
Klasa/wiek | Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8 |
Przedmiot | Język polski |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | części mowy, egzaminósmoklasisty, karta pracy |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | 1 |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Nie |
Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela, dla ucznia (praca samodzielne) |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | 15 - 30 min |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź