Dzień liczby Pi scenariusz Wielkiej Lekcji dla klasy 7 oraz 3

Materiał cyfrowy

Scenariusz na dzień liczby pi dla uczniów z klasy 7 do zaprezentowania uczniom z klasy 3. 

  • Scenariusz składa się z serii stacji o ustalonej kolejności.
  • Do każdej ze stacji przydziałem co najmniej 2 uczniów (gdyby ktoś zachorował, zawsze jest ten drugi człowiek, a poza tym trzeba będzie to kilka razy opowiedzieć, więc można się zmieniać i sobie pomagać).
  • Zadaniem uczniów jest przygotować stację, a gdy przyjdzie czas poprowadzić ją, gdy przyjdą młodsi uczniowie.
  • Uczniowie nie muszą opracowywać tematu od zera, tekst do opowiadania mają już gotowy. Potrzebują jedynie przygotować potrzebne przedmioty i przećwiczyć swój pokaz. 

Dodatkowo: materiały do kolorowania własnego logo z okręgów i poczekajki. 

Uwaga: Jedno zadanie posiada eksperyment do zrobienia powiedzmy „biologiczny”, który wymaga przygotowania – chyba, że ktoś akurat ma wyhodowane trochę pleśni w domu 😉 

Uwaga 2: Scenariusz da się zrealizować również bez tego eksperymentu. Niemniej zachęcam ogromnie do interdyscyplinarnego doświadczenia. 

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 3, Klasa 7
Przedmiot Matematyka
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 17
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Tak
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla ucznia (praca samodzielne)
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności do 45 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności Realizowanie 4 scenariuszy jednocześnie dla całej szkoły zajeło mi z przygotowaniem klas i sprzątaniem 1,5 h.

Edyta Gazdowicz

Nauczyciel z wyboru (poczynionego w wieku ośmiu lat). By móc opowiadać jak najwięcej ciekawych informacji swoim uczniom, skończyłam matematykę stosowaną na Uniwersytecie Jagiellońskim, gdzie aktywnie działam w Kole Matematyków Studentów UJ im. prof. S. Zaremby również jako prezes. Od lat jestem twórca scenariuszy oraz prowadzącą warsztaty dla uczniów i nauczycieli w ramach Uniwersytetu Dzieci. Naukowo rozwijam się w kierunku modelowania matematycznego, a moje zainteresowania rozciągają się na biomatematykę oraz matematykę fizyczną. Hobbystycznie znajduje matematykę wszędzie - np. kasa fiskalna - idealny przykład z życia - grupy z mnożeniem nieprzemiennym. Pierwszą lekcję matematyki poprowadziłam dla miśków, a drugą dla własnej klasy w gimnazjum. Lubię łączyć matematykę z geografią, muzyką, fizyką, poezją, biologią, florystyką, rękodziełem - właściwie wszystkim, bo matematyka jest wszędzie.

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *