Kupiłaś Plik – Ewaluacja Rewalidacji ? Sprawdź co jeszcze dodałam do pliku 🤝
Dopisałam Podsumowanie Rocznej Pracy oraz Plan Pracy na Kolejny Rok – przykłady i inspiracje
🧠 Dzieci z niepełnosprawnością intelektualną:
Nauczyciel będzie wspierał rozwój poznawczy, społeczny i samoobsługowy. Praca obejmie m.in. rozwijanie umiejętności komunikacyjnych, motoryki oraz dostosowanie zajęć do indywidualnych możliwości dziecka.
🧩 Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD):
Wsparcie w zakresie komunikacji, interakcji społecznych i radzenia sobie z trudnościami sensorycznymi. Nauczyciel pomoże w adaptacji do przedszkolnych warunków oraz w integracji z rówieśnikami.
🦽 Dzieci z niepełnosprawnością ruchową:
Zajęcia będą koncentrować się na rozwijaniu sprawności motorycznej, dostosowaniu przestrzeni przedszkolnej oraz wsparciu w zakresie czynności samoobsługowych.
👂👁️ Dzieci z niepełnosprawnością słuchu lub wzroku:
Nauczyciel będzie wspierał rozwój komunikacji (np. naukę języka migowego) i dostosowywał zajęcia do możliwości percepcyjnych dziecka, wprowadzając odpowiednie narzędzia i techniki.
💔 Dzieci z trudnościami emocjonalnymi i społecznymi:
Praca będzie koncentrować się na regulacji emocji, nawiązywaniu relacji z rówieśnikami oraz adaptacji do grupy przedszkolnej.
🌀 Dzieci z zaburzeniami sensorycznymi:
Nauczyciel będzie dostosowywał środowisko przedszkolne i wprowadzał techniki regulacji sensorycznej, pomagając dzieciom radzić sobie z nadwrażliwością lub podwrażliwością na bodźce.
🗣️ Dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy:
Zajęcia będą skupiać się na wspieraniu rozwoju komunikacji werbalnej i alternatywnej, w tym praca nad poprawą artykulacji, rozumieniem mowy oraz budowaniem słownictwa.
🤐 Dzieci z mutyzmem wybiórczym:
Nauczyciel będzie tworzył bezpieczne warunki, które zachęcą dziecko do komunikacji, pracując nad zmniejszaniem lęku społecznego i wspierając rozwój pewności siebie.
🔄 Dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej (SI):
Wsparcie w regulacji sensorycznej, pomoc w przetwarzaniu bodźców sensorycznych oraz dostosowanie zajęć do specyficznych potrzeb dziecka.
😰 Dzieci z fobią społeczną:
Nauczyciel będzie pracował nad zmniejszaniem lęku przed interakcjami społecznymi, wspierając dziecko w stopniowej integracji z grupą przedszkolną oraz w nawiązywaniu kontaktów z rówieśnikami.
#WspieranieDziecka #SpecjalnePotrzeby #Przedszkole #IndywidualnyPlan #EdukacjaSpecjalna #IntegracjaSpołeczna #RozwójDziecka #PedagogikaSpecjalna #Przedszkolaki #WsparcieDlaRodziców
Ostatnio przeglądane materiały
| GALERIA | |
| Kategorie ogólne | Rozwój nauczyciela/Kursy/Szkolenia/Webinary |
| Klasa/wiek | 2-3 lata, 3-4 lata, 4-5 lat, 5-6 lat, 6-7 lat |
| Przedmiot | Wychowanie do życia w rodzinie |
| Dokumenty | |
| Pliki graficzne | |
| Pliki wideo | |
| Pliki audio | |
| Download Tag | Nauczyciel współorganizujący kształcenie specjalne, Pedagog specjalny, zadaniespecjalne |
| Instrukcja | |
| Liczba stron wraz z stroną tytułową | 81 - 90 |
| Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Tak |
| Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela |
| Dodatkowe notatki dla rodzica | |
| Średni czas aktywności | ponad 120 min |
| Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |


Sprawdzian/karta pracy – figury na płaszczyźnie. Geometria. Klasa 5
Klasa 6. Geografia. Wulkany i trzęsienia ziemi na Islandii
Działania na ułamkach (klasa 6 i 7)
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź