
Aż 214 gotowych wpisów z opcją edycji – szczegółowe, z uważnością na potrzeby dzieci z autyzmem i afazją ruchową.

Cele zajęć:

Wzmacnianie więzi społecznych i poczucia wspólnoty

Rozwijanie umiejętności współpracy i wspólnego przeżywania radości

Kształtowanie empatii i wzajemnego wsparcia

Budowanie pozytywnej atmosfery w grupie poprzez wspólne działania

Przebieg zajęć:

Powitanie – „Cieszę się, gdy jesteśmy razem, bo…”

Dzieci kończyły zdanie, mówiąc, co lubią robić z innymi.

Dzieci niemówiące korzystały z plansz przedstawiających wspólne aktywności – zabawa

, taniec

, rozmowa

, spacer

.

Zabawa „Nasze dłonie – jedna drużyna”

Dzieci odciskały dłonie na wspólnym plakacie

– każda inna, ale wszystkie razem tworzyły wyjątkową całość

.

Ćwiczenie „Co lubię robić razem?”

Dzieci rysowały swoje ulubione wspólne aktywności – ich prace trafiły na tablicę „Razem to moje ulubione”


.

Zabawa ruchowa „Wspólna fala radości”


Dzieci poruszały się swobodnie po sali – na sygnał tworzyły krąg

, pociąg

, most

– każdy kształt symbolizował inny sposób bycia RAZEM

.

Zakończenie – „Dziękuję, że jesteś, bo…”

Dzieci wybierały osobę z grupy i mówiły (lub pokazywały) za co ją cenią. Wszystko trafiło na planszę „W naszej grupie dobrze być razem”

.

Obserwacje:

Kuba (autyzm): „lubię być w kole, jak każdy ma miejsce” – spokojny, czuł się bezpiecznie

.

Ola (afazja ruchowa): wskazała rysunek grupy i symbol serca

– uśmiechnięta, zaangażowana

.

Wszystkie dzieci chętnie dzieliły się radością – były serdeczne, uważne i pełne ciepła

.

Podsumowanie:
Zajęcia umocniły dzieci w przekonaniu, że razem możemy więcej


.

Chcesz mieć takie gotowe wpisy do dziennika?

Każdy wpis to:

Gotowy temat i cele zajęć

Etapy zajęć podzielone na zabawy, ruch, emocje

Ujęcie dzieci niemówiących i tych z wyzwaniami komunikacyjnymi

Realne obserwacje – zgodne z orzeczeniem

Gotowe do druku lub edycji w Wordzie
gotowe wpisy do dziennika zajęć resocjalizacyjnych
dziennik zajęć przedszkolnych
dokumentacja zajęć specjalnych
zajęcia resocjalizacyjne w przedszkolu
wpisy do dziennika dla dzieci z autyzmem
wpisy do dziennika dla dzieci z afazją
rewalidacja dzieci z autyzmem
dokumentacja pedagogiczna przedszkole
IPET dla dziecka z autyzmem
gotowe scenariusze zajęć specjalnych
edukacja włączająca materiały
zajęcia grupowe z dziećmi z autyzmem
zajęcia terapeutyczne dla przedszkolaków
wpisy terapeutyczne do dziennika
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź