Hobbit – zadania do samodzielnej pracy z tekstem wraz z odpowiedziami.

Zazwyczaj prosimy uczniów, by przeczytali lekturę i wyznaczamy czas, w jakim muszą to zrobić. Część nauczycieli robi później kartkówkę z treści, mimo że wcześniej nie informowali uczniów, na jakie elementy świata przedstawionego powinni zwrócić uwagę.

Proponuję inne rozwiązanie. W wyznaczonym czasie (powiedzmy 4-5 tygodni) uczniowie będą musieli przeczytać „Hobbita”, jednak do każdego rozdziału zostaną przypisane konkretne polecenia. Dopiero po zwróceniu nauczycielowi kartki z wykonanymi zadaniami dotyczącymi rozdziału pierwszego, uczeń otrzyma zadania do rozdziału drugiego i kolejno do następnych części. Dzieci mogą czytać w różnym tempie, ale ostatecznie nie można przekroczyć wyznaczonego czasu. Nauczyciel sprawdza zadania i ocenia stopień znajomości treści i rozumienia tekstu – nie musi już robić sprawdzianu.

Polecenia dotyczą: rozumienia treści, umiejętności wyciągania wniosków, odczytywania metaforycznego znaczenia tytułów rozdziałów, środków językowych, znajomości części mowy i części zdania, deklinacji. Powtarzamy więc materiał, jednocześnie poznając lekturę obowiązkową.

Materiał zawiera zadania do 19 rozdziałów oraz odpowiedzi.

Kategorie ogólne Szkoła podstawowa (klasy 4-8)
Klasa/wiek Klasa 5, Klasa 6
Przedmiot Język polski
Dokumenty .pdf
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową 20
Czy materiał zawiera odpowiedzi? Tak
Przeznaczenie materiału dla nauczyciela, dla ucznia (praca samodzielne)
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności ponad 120 min
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

Język polski w szkole podstawowej i średniej

Nauczycielka języka polskiego w szkole podstawowej i ponadpodstawowej. Autorka strony Język polski w szkole podstawowej na Facebooku

Recenzje

  • Znakomity motywator dla uczniów

    Znakomity pomysł – rozdajemy i motywujemy do czytania (a przynajmniej do skrupulatnego zapoznania z treścią).

    Dla 1 z 3 osób ta recenzja była pomocna.

    Pomóż innym użytkownikom znaleźć najbardziej pomocne recenzje

    Czy ta Recenzja jest pomocna? TAK NIE

  • Idealne w swej prostocie

    Czytelne karty, które pomagają mi kontrolować uczniów podczas czytania lektury. Uczniowie również zadowoleni, ponieważ wiedzą na co zwrócić uwagę w czasie zapoznania z książką.

    Dla 3 z 6 osób ta recenzja była pomocna.

    Pomóż innym użytkownikom znaleźć najbardziej pomocne recenzje

    Czy ta Recenzja jest pomocna? TAK NIE

  • Napisz recenzję

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *