Lekcja 2 – program nauczania „DIY Matematyka w I – III” / motywacja dźwignią matematyki

Materiał cyfrowy

Zanim zapoznasz dzieci z materiałem i programem nauczania matematyki na najbliższe miesiące, pokaż im motywację, dla której warto się jej uczyć. Zobacz, jak można to zrobić 🙂

Fragment mojego „BIO”:

Uczę matmy prywatnie w I – III od 10 lat. Zaczynam od razu od „słupków”, bo porządkują zapis matematyczny już na wstępie, wygodnie ćwiczy się na nich poprawne pisanie cyferek, a dodatkowo są bardzo budujące emocjonalnie. „Ojej, jesteś w pierwszej klasie i potrafisz dodać trzycyfrową liczbę? Pewnie jesteś świetny z matmy!” To nic, że pierwszoklasista często nie potrafi tej trzycyfrowej liczby odczytać…;) 

Ale budują się kompetencje i pozytywne emocje jednocześnie.

Jestem nauczycielką nauczania wczesnoszkolnego i terapeutą pedagogicznym. Matma jest w mojej głowie od dziecka. Jest dla mnie wszędzie. W załączniku opis drugiej lekcji z serii matematycznej dla klas I – III, który opracowałam razem ze swoimi uczniami. 

„DIY matematyka wczesnoszkolna”, dobrej zabawy!

Kategorie ogólne Edukacja domowa
Klasa/wiek 4-5 lat, 5-6 lat, 6-7 lat, Klasa 1, Klasa 2, Klasa 3, Klasa 4
Przedmiot Matematyka
Dokumenty
Pliki graficzne
Pliki wideo
Pliki audio
Download Tag , , , , , , , , , , , , , ,
Instrukcja
Liczba stron wraz z stroną tytułową
Czy materiał zawiera odpowiedzi?
Przeznaczenie materiału
Dodatkowe notatki dla rodzica
Średni czas aktywności
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności

DzikieDziecko

Uczę matmy prywatnie w I - III od 10 lat. Zaczynam od razu od „słupków”, bo porządkują zapis matematyczny już na wstępie, wygodnie ćwiczy się na nich poprawne pisanie cyferek, a dodatkowo są bardzo budujące emocjonalnie. „Ojej, jesteś w pierwszej klasie i potrafisz dodać trzycyfrową liczbę? Pewnie jesteś świetny z matmy!” To nic, że pierwszoklasista często nie potrafi tej trzycyfrowej liczby odczytać…;)
Ale budują się kompetencje i pozytywne emocje jednocześnie.
Jestem nauczycielką nauczania wczesnoszkolnego i terapeutą pedagogicznym. Matma jest w mojej głowie od dziecka. Jest dla mnie wszędzie.

Lekcja 3 zawiera w sobie gotowy zeszyt matematyczny, który „sam” się prowadzi. Stworzyłam go po latach zajęć z dziećmi, widząc, co faktycznie jest warte ćwiczenia na początku edukacji.
Zeszyt jest bardzo intuicyjny.
Dzieci często sięgają po niego między innymi po to, żeby… odpocząć.
Proste działania matematyczne dają satysfakcję, spokój i wytchnienie, których czasem brakuje w dziecięcym życiu.

Docelowo umieszczę tu cały materiał, jaki realizuję w klasach I - III, który pokrywa się z większą częścią materiału klasy IV. Pobierając wszystkie moje materiały można więc ułożyć sobie program nauczania matmy na cały okres I - III.
/Uczenie w ten sposób chroni też dzieci przed różnicą programową, jakiej doświadczają na początku klasy IV./

Jestem nauczycielką demokratyczną i oldschoolową jednocześnie. Marzy mi się uczenie na podręcznikach Stefana Banacha, klasa szkolna licząca do 8 uczniów oraz uczenie matmy w terenie (w sklepie, parku, lesie…)

Moje materiały nadają się do uczenia w klasach wieloosobowych, tych mniej licznych oraz stanowić mogą wsparcie rodziców uczących swoje pociechy indywidualnie w domu.

Czy pamiętacie, że kiedyś matma w I - III była trudniejsza? Przed 4 klasą uczyliśmy się działań „w słupkach”. Teraz takie działania są dopiero od 4 klasy, razem z najciekawszą podstawową arytmetyką. To nie pomaga w odkrywaniu miłości do matmy.

Oto plan tematów ćwiczeń i zabaw, którymi kieruję się w klasach I-III.
Sukcesywnie będę dodawać materiały według tego planu.

I. Liczby oraz systemy zapisywania liczb
II. Działania pisemne
III. Figury geometryczne
IV. Ułamki zwykłe

Do pełnego programu nauczania klasy IV dochodzą jeszcze takie działy:

V. Ułamki dziesiętne
VI. Pola figur
VII. Prostopadłościany i sześciany

Jeśli użytkownicy portalu Złoty Nauczyciel napiszą, że jest potrzeba, umieszczę tu zabawy i ćwiczenia również do działów V, VI i VII.
Póki co, i tak mamy co robić ;)

Napisz recenzję

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *