Lekcje z przesiadką to według mnie najlepsza metoda na powtórzenie materiału przed pracą klasową. Przygotowujemy tyle zadań, ile mamy dzieci w klasie (jeśli grupa jest duża 50% tej liczby). Ustawiamy stół z odpowiednią ilością miejsc dookoła (lub dwa stoły w licznej klasie). Przed każdym krzesłem kładziemy kartkę z poleceniem, na wykonanie którego uczeń ma 1 lub 2 minuty (w zależności od ilości zadań). Prosimy dzieci o samodzielną pracę – to ważne, jeśli diagnoza ma być skuteczna. Uczeń rozwiązuje zadania pod presją czasu, potem sprawdza poprawność ich wykonania, gdy są omawiane na forum klasy, po czym sam diagnozuje swoje mocne i słabe strony. Wie, nad czym jeszcze musi popracować.
Przed Wami zestaw powtórzeniowy dotyczący imiesłowów.
Zawiera on:
– polecenia do wycięcia i rozłożenia na stanowiskach pracy (9),
– kartę pracy dla ucznia,
– kartę odpowiedzi dla nauczyciela,
Lekcja przeprowadzona tą metodą ma trzy fazy:
– wprowadzenie (5 minut),
– wykonywanie zadań przez uczniów (20 minut) – po dwie minuty na jedno polecenie,
– omówienie poprawnych odpowiedzi i wyjaśnienia nauczyciela (20 minut).
Materiał zawiera 9 stron.
GALERIA | |
Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
Klasa/wiek | Klasa 7, Klasa 8 |
Przedmiot | Język polski |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | karta pracy, zadania |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | |
Przeznaczenie materiału | |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź