Lekcje z przesiadką to według mnie najlepsza metoda na powtórzenie materiału przed pracą klasową. Przygotowujemy tyle zadań, ile mamy dzieci w klasie. Ustawiamy stół z odpowiednią ilością miejsc dookoła. Przed każdym krzesłem kładziemy kartkę z poleceniem, na wykonanie którego uczeń ma 1 lub 2 minuty (w zależności od ilości zadań). Po upływie wyznaczonego czasu przesiada się o jedno miejsce w prawo i realizuje kolejne zadanie. Powtarzamy tę czynność aż do momentu, gdy uczniowie wykonają wszystkie polecenia (i wrócą na swoje miejsce startowe). Tę część lekcji pracują indywidualnie. Uczeń rozwiązuje zadania pod presją czasu, potem sprawdza poprawność ich wykonania, gdy są omawiane na forum klasy, po czym sam diagnozuje swoje mocne i słabe strony. Wie, nad czym jeszcze musi popracować.
Przed Wami zestaw powtórzeniowy dotyczący słowotwórstwa. Zawiera on:
– polecenia do wycięcia i rozłożenia na stanowiskach pracy (19) – dotyczą one odróżniania wyrazów podstawowych i pokrewnych, rodzajów formantów, analizy słowotwórczej, oboczności w podstawie słowotwórczej, rodziny wyrazów i kategorii słowotwórczych,
– kartę pracy dla ucznia,
– kartę odpowiedzi dla nauczyciela.
Lekcja przeprowadzona tą metodą ma trzy fazy:
– wprowadzenie (5 minut),
– wykonywanie zadań przez uczniów (20 minut) – po minucie na jedno polecenie,
– omówienie poprawnych odpowiedzi i wyjaśnienia nauczyciela (20 minut).
Materiał zawiera 12 stron.
GALERIA | |
Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
Klasa/wiek | Klasa 7, Klasa 8 |
Przedmiot | Język polski |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | karta pracy, zadania |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | |
Przeznaczenie materiału | |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź