Zestaw zawiera 5 matematycznych bajek manipulacyjnych o tematyce halloween:
- STRASZNE CUKIERKOBRANIE – klasa 4 (tabliczka mnożenia, optymalizacja),
- OPIEKUN CMENTARZA – klasa 5 (liczby rzymskie, zadania kooperacyjne),
- W SIECI PAJĄKA – klasa 6 (działania na ułamkach zwykłych),
- DYNIOWE PROPORCJE – klasa 7 (procenty, proporcje),
- STRASZNE ROZLICZENIE – klasa 8 (średnia, mediana, podstawianie do wzoru).
STRASZNE CUKIERKOBRANIE – matematyczna bajka manipulacyjna KLASA 4
Matematyczne zadanie fabularne, rozwijające u uczniów:
-
korzystanie z tabliczki mnożenia w pracy nad złożonym problemem,
-
myślenie logiczne i optymalizowanie decyzji (w tym argumentowanie w grupie),
-
korzystanie z instrukcji i rozwiązywanie problemu otwartego w określonych ramach.
Bajka manipulacyjna STRASZNE CUKIERKOBRANIE została stworzona z myślą o uczniach klas czwartych, do pracy w małych zespołach z mapą i tekstem. Jednak nadaje się również dla uczniów innych poziomów edukacyjnych oraz do pracy indywidualnej.
Bajka manipulacyjna jest materiałem dydaktycznym w którym złożone zadanie matematyczne jest oparte o fabularyzowaną historię, a uczniowie na podstawie tekstu i nawiązującej do niego karty pracy wcielają się w role bohaterów bajki. W STRASZNYM CUKIERKOBRANIU uczniowie poruszają się po mapie świata, gdzie mieszkańcy poszczególnych ulic ustalili ile cukierków może dostać halloweenowa grupa w jednym domu. Na podstawie tych informacji i innych, dodatkowych ograniczeń uczniowie wybierają trasę, na której można zdobyć jak najwięcej cukierków.
OPIEKUN CMENTARZA – matematyczna bajka manipulacyjna KLASA 5
Matematyczne zadanie fabularne, rozwijające u uczniów:
-
umiejętność posługiwania się zapisem rzymskim i arabskim liczb,
-
porównywanie liczb zapisanych w różny sposób,
-
korzystanie z instrukcji i czytanie ze zrozumieniem dłuższych tekstów,
-
umiejętność pracy w zespole i kooperację z innymi grupami do osiągnięcia celu.
Bajka manipulacyjna OPIEKUN CMENTARZA została stworzona z myślą o uczniach klas piątych, do pracy w małych zespołach z kartą i tekstem. Jednak nadaje się również dla uczniów innych poziomów edukacyjnych oraz do pracy indywidualnej.
Bajka manipulacyjna jest materiałem dydaktycznym w którym złożone zadanie matematyczne jest oparte o fabularyzowaną historię, a uczniowie na podstawie tekstu i nawiązującej do niego karty pracy wcielają się w role bohaterów bajki. W OPIEKUNIE CMENTARZA uczniowie pomagają głównemu bohaterowi porównać daty z nagrobków zapisane w systemie rzymskim z datami, które są spisane w księgach w systemie arabskim, dzięki czemu główny bohater – Romulus może uchronić bajkowy świat przed atakiem dusz złoczyńców.
W SIECI PAJĄKA – matematyczna bajka manipulacyjna KLASA 6
Matematyczne zadanie fabularne, rozwijające u uczniów:
-
umiejętność wykonywania czterech działań na ułamkach zwykłych o różnych mianownikach,
-
korzystanie z instrukcji i czytanie ze zrozumieniem dłuższych tekstów,
Bajka manipulacyjna W SIECI PAJĄKA została stworzona z myślą o uczniach klas szóstych do pracy w małych zespołach z kartą i tekstem. Jednak nadaje się również dla uczniów innych poziomów edukacyjnych oraz do pracy indywidualnej.
Bajka manipulacyjna jest materiałem dydaktycznym w którym złożone zadanie matematyczne jest oparte o fabularyzowaną historię, a uczniowie na podstawie tekstu i nawiązującej do niego karty pracy wcielają się w role bohaterów bajki. W SIECI PAJĄKA uczniowie próbują wydostać się z sieci, w której nielepkie nici są oznaczone dobrymi wynikami działań.
DYNIOWE PROPORCJE – matematyczna bajka manipulacyjna KLASA 7
Matematyczne zadanie fabularne, rozwijające u uczniów:
-
korzystania z procentów i proporcji w pracy nad przepisem kulinarnym
-
szukaniu informacji w tekście fabularnym, rozumieniu tekstu czytanego
-
kompetencje pracy zespołowej w złożonym problemie.
Bajka matematyczna DYNIOWE PROPORCJE została stworzona z myślą o uczniach klas siódmych, do pracy w małych zespołach z tekstem fabularyzowanym. Jednak nadaje się również dla uczniów innych poziomów edukacyjnych oraz do pracy indywidualnej
Bajka manipulacyjna jest materiałem dydaktycznym w którym złożone zadanie matematyczne jest oparte o fabularyzowaną historię, a uczniowie na podstawie tekstu i nawiązującego do niego przepisu wcielają się w role bohaterów bajki. W DYNIOWYCH PROPORCJACH uczniowie łączą swe siły, aby zinterpretować dane zawarte w tekście i wspólnym wysiłkiem odtworzyć przepis z niejasnej receptury. Do osiągnięcia celu zadania, niezbędne jest wykorzystanie wiedzy o proporcjach oraz procentach.
STRASZNE ROZLICZENIE – matematyczna bajka manipulacyjna KLASA 8
Matematyczne zadanie fabularne, rozwijające u uczniów:
-
wyliczania średniej arytmetycznej, mediany,
-
interpretacji wzoru i praktycznego go zastosowania,
-
analizy tekstu czytanego i wykorzystaniu informacji w nim zawartych
-
oswojenie z satyryczną wariancją formularza PIT
Bajka matematyczna STRASZNE ROZLICZENIE została stworzona z myślą o uczniach klas ósmych, do pracy w małych zespołach z tekstem fabularyzowanym. Jednak nadaje się również dla uczniów innych poziomów edukacyjnych oraz do pracy indywidualnej.
Bajka manipulacyjna jest materiałem dydaktycznym w którym złożone zadanie matematyczne jest oparte o fabularyzowaną historię, a uczniowie na podstawie tekstu, formularza podatkowego danych liczbowych i nawiązujących do formularza instrukcji wcielają się w role stażystów w dziale księgowości. W STRASZNYM ROZLICZENIU uczniowie łączą swe siły, aby wypełnić formularz podatkowy na podstawie danych liczbowych oraz instrukcji zawartych w tekście. Dane oraz formularz zostały zaprojektowane z humorystycznym przymrużeniem oka, aby były bardziej atrakcyjne dla ucznia.
Ostatnio przeglądane materiały
GALERIA | |
Kategorie ogólne | Szkoła podstawowa (klasy 4-8) |
Klasa/wiek | Klasa 4, Klasa 5, Klasa 6, Klasa 7, Klasa 8 |
Przedmiot | Matematyka |
Dokumenty | |
Pliki graficzne | |
Pliki wideo | |
Pliki audio | |
Download Tag | bajki, ćwiczenia, cyfry, Działania na ułamkach zwykłych, gra dydaktyczna, halloween, liczby, liczby całkowite, mnożenie |
Instrukcja | |
Liczba stron wraz z stroną tytułową | 21 - 30 |
Czy materiał zawiera odpowiedzi? | Tak |
Przeznaczenie materiału | dla nauczyciela, dla rodzica |
Dodatkowe notatki dla rodzica | |
Średni czas aktywności | do 45 min |
Informacje dodatkowe dotyczące czasu aktywności |
Napisz recenzję
Zostaw swoją odpowiedź Anuluj odpowiedź